۰

گزارش

گاز مدارس محروم استان قطع یزد شد؟

نوامبر 10, 2018 در 1:17 ق.ظ توسط

اگر چه حدود دوماه از بازگشایی مدارس گذشته و سرما در اکثر مناطق استان غالب شده، اما گزارش های مردمی حاکی از آن است که تعدادی از مدارس شهرهای یزد، اشکذر، خاتم، تفت و مهریز با قطعی گاز مواجه هستند.
فراگیر شدن قطعی گاز مدارس نشان می دهد مدیرکل آموزش و پرورش استان احتمالا توانایی تعامل مناسب با سایر ارگان ها جهت حل این معضل را نداشته است. در سال های گذشته این مشکل در تعداد بسیار کمتری از مدارس پیش آمده بود که با تعامل مسئولان ذی‌ربط رفع شده بود اما امسال مدارس بسیار بیشتری درگیر شده و حتی گاز برخی ادارات شهرستان ها نیز قطع شده است.
مدیر یکی از این مدارس در گفت و گو با یزدِ بیدار می گوید: قبوض گاز مدرسه به دلیل عدم پرداخت سرانه پرداخت نشده که از چند ماه قبل منجر به قطع گاز مدرسه شد. حالا که روزهای سرد رسیده شرایط مشکل تر شده است. متاسفانه دانش آموزان دیگر دست‌هایشان را شست و شو نمی‌دهند و حتی به دستشویی نمی‌روند تا سرما نخورند. این شرایط تاسف آوری است. تعداد دانش آموزانی که سرما خورده اند هم بیشتر شده و کمتر روزی است که دانش آموز غایب نداشته باشیم.
این مدیر مدرسه در پاسخ به سوال یزدِ بیدار که آیا با مسئولان جهت حل این مشکل صحبتی داشته یا نه می گوید: با مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان صحبت کردیم. می گویند فعلا چک شخصی به اداره گاز بدهید تا بعدا اداره کل تسویه حساب کند. اما این منطقی نیست که مدیر چک شخصی خود را خرج کند. می گویند خیر پیدا کنید. مگر پیدا کردن خیر وظیفه مدیر است؟!
بررسی های یزد بیدار نشان می دهد آموزش و پرورش دچار کسری بودجه شدید است و حتی بودجه اختصاص یافته به این اداره کل تمام و کمال وصول نشده و همین موضوع منجر به عدم پرداخت قبوض گاز شده. قبوضی که بعضا با بدهی چندساله صادر شده.
چنین به نظر می رسد که مدیریت آموزش و پرورش استان متاسفانه نتوانسته با تعامل با مدیران ارشد استان و ادارات ذیربط از قطع گاز حداقل تا پرداخت بخشی از بدهی ها جلوگیری کند و تعدادی از دانش آموزان و خانواده ها فعلا باید جور ضعف مدیران را بکشند.

 

منبع: یزدِ بیدار

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید