۰

پزشکی و بهداشت

کاهش ۸۰ درصدی مصرف قارچ در استان یزد

ژوئن 3, 2018 در 11:19 ب.ظ توسط

جوادپور مسئول امور باغبانی جهادکشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ بااشاره به اینکه قارچ‌های خوراکی محصولی است که در سال‌های گذشته استقبال بی نظیر مردم روبرو بوده، گفت: در فصل بهار مسمومیت عده‌ای از هم وطنان با قارچ‌های خود رو و سمی باعث کاهش مصرف قارچ‌های خوراکی شده که قیمت آن نیز تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و استقبال مردم نیز برای خرید آن کم شده است.

وی افزود: مصرف قارچ در استان یزد تا حدود ۸۰ درصد کاهش داشته و تولید کنندگان قارچ مجبورند محصولات خود را در سرد خانه به مدت چند روز انبار کنند.

مسئول امور باغبانی جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه قارچ‌های خوراکی در هر شرایطی کاملا مناسب و بدون سم پرورش داده می‌شوند و از کیفیت خوبی برخوردارند خاطرنشان کرد: چنین قارچ‌های خوراکی به دلیل داشتن ارزش غذایی فیبر و پتاسیم بالا و چربی کم برای بیماران مبتلا به فشار خون و قلبی و عروقی مناسب بوده و قابلیت هضم بالایی دارد.

جواد پور تصریح کرد: سرانه مصرف این محصول در کشور و در استان یزد حدود یک کیلو گرم بوده که سالانه ۱۷۰۰ تن قارچ در ۱۴۰ واحد صنعتی فعال در استان یزد تولید می‌شود.

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید