۰

اجتماعی

کاهش حوادث ناشی از کار در استان یزد

مارس 15, 2021 در 10:42 ق.ظ توسط

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به کاهش حوادث ناشی از کار این استان در سال جاری، اعلام کرد: امسال ۱۷۶ مورد حادثه حین کار در واحدهای تولیدی رخ داده که منجر به مصدومیت ۱۸۰ نفر شده است.

«محمدجواد حیدری» در جمع مسئولان ایمنی شرکت توزیع نیروی برق یزد تعداد کل بازرسی‌های انجام شده از سوی بازرسان کار استان در سالجاری را ۶ هزار و ۹۸۳ مورد عنوان کرد و افزود: در اوج شیوع ویروس کرونا با دقت و حساسیت فوق العاده ویژه بر رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای تولیدی نظارت شد و این امر باعث شده که کارگران استان کمترین درگیری را با بیماری کرونا داشته باشند و چرخ صنعت در استان بی وقفه بچرخد.

وی به کاهش حوادث ناشی از کار در سالجاری اشاره کرد و تصریح کرد: در سال جاری ۱۷۶ مورد حادثه حین کار در واحدهای تولیدی رخ داده که منجر به مصدومیت ۱۸۰ نفر شده و این در حالی است که نسبت به مشابه سال قبل شاهد کاهش ۵۱ مورد حادثه در سطح واحدهای تولیدی هستیم.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این که اداره بازرسی کار این اداره کل مسئولیت سخت و در عین حال مهمی دارد، گفت: بازرسین ما به منظور نظارت بر اجرای صحیح قانون کار و آیین نامه های حفاظت فنی و بهداشت کار از طریق مراجعه مستقیم از کلیه قسمت‌های کارگاه‌های مشمول برای حفظ صیانت نیروی کار انجام وظیفه می‌کنند.

وی افزود: انجام بازرسی های ادواری از واحدهای مشمول قانون کار، رسیدگی به حوادث ناشی از کار به منظور پیشگیری از تکرار حوادث مشابه، برگزاری دوره های آموزشی برای کارگران و کارفرمایان در خصوص مباحث مختلف ایمنی، تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای مشمول، بررسی مشاغل سخت و زیان آور از مهمترین فعالیت‌ها و وظایف اداره بازرسی کار است.

حیدری با اشاره به این که شرکت توزیع برق یکی از شرکت‌های پیشتاز در امر حفاظت و صیانت از نیروی انسانی است، گفت: رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و فنی در بخش‌های مختلف صنعت باید به صورت فرهنگ در آید و نهادینه شود.

به گزارش یزدآگاه و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، شرکت توزیع نیروی برق استان برای درجه بندی پرسنل خود از لحاظ ایمنی اقدام به اعطای نشان درجه سه به دو نفر از کارگران حوزه HSE کرده و توجه این شرکت به مسائل ایمنی و با تدوین برنامه های پیشگیرانه باعث شده که استان یزد کمترین خاموشی برق را در سطح کشور داشته باشد.

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید