۰

یادداشت

چگونه می‌توان با این تنگ‌نظری‌های دور از شأن، نسل جوان را به اسلام و انقلاب جذب نمود؟

اکتبر 28, 2018 در 10:47 ق.ظ توسط

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم در یادداشتی نوشت:
نمی‌دانم نامه ای که بنام اقای یزدی خطاب به آیت الله شبیری زنجانی منتشر شده از خود اقای یزدی است یا دیگران بنام ایشان کتابت کرده اند؟
اگر از خود ایشان باشد، که ظاهراً هست، باید برای جامعه مدرسین و حوزه علمیه صد افسوس خورد، که یک مرجع بزرگواری بمانند آیت الله شبیری زنجانی حق ندارد روزی باشاگردان قدیم خودش که مسولیتهای بزرگی زمان امام داشته اند ملاقات نماید.
جامعه مدرسین و حوزه علمیه چگونه می تواند با این تنگ نظری‌های دور از شان حوزه چراغ هدایت جامعه را بدست گیرد و نسل جوان را به اسلام و انقلاب جذب نماید؟
جناب یزدی براساس اخلاق اسلامی سزاوار بود خدمت آیت الله شبیری که استاد ایشان و امثال ایشان تلقی می شود می‌رسید و ایشان را برای چنین رفت و آمدهایی تشویق می کرد و این رأفت و رحمت اسلامی را مورد عنایت خود قرار می‌داد.
چرا باید کار حوزه و مرجعیت بجایی برسد که دبیر جامعه مدرسین با این ادبیات تند و بی پروا، استقلال مرجعیت را زیر سوال ببرد.
امیدواریم مراجع و بزرگان حوزه امثال اقای یزدی را نصیحت کنند تا این برخوردهای غیر منطقی تکرار نگردد. اگر این نامه دیگران بنام ایشان نوشته اند تا بنیان مرجعیت را مخدوش نمایند، سزاوار است ایشان در اسرع وقت تکذیب نمایند. حفظ شخصیت آیت الله شبیری و دفاع از کیان مرجعیت بر همگان لازم و ضروری است.

 

منبع: جماران

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید