۰

اجتماعی

پنج هزار سرپرست خانوار روستایی در یزد بیمه نیستند

می 26, 2020 در 8:28 ب.ظ توسط

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یزد گفت: هم اکنون ۲۵ هزار نفر شامل پنج هزار سرپرست خانوار روستایی و عشایری در استان بیمه نیستند.

حسن ابراهیمی افزود: بیشترین افراد فاقد بیمه مربوط به شهرستان های خاتم، ابرکوه، اشکذر و یزد و کمترین آن مربوط به شهرستان بافق است.

وی اظهار داشت: ساکنان روستاها و مناطق عشایری، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان به عنوان جامعه هدف صندوق می‌توانند ماهانه با پرداخت ۲۷۵ تا ۷۰۰ هزار ریال از مزایای خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت صندوق بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یزد گفت:هم اکنون ۲۴ هزار و ۶۷۷ نفر عضو صندوق هستند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر بیمه خود را به صورت مستمر پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین از مجموع اعضای صندوق سه هزار و ۷۰۰ نفر به دلیل اشتغال به کار، بیمه اجباری شدند و حدود هشت هزار و ۳۵۰ نفر هم به دلایل مختلف بیمه خود را در صندوق لغو کردند.

ابراهیمی تعداد مستمری بگیران صندوق یادشده یزد را سه هزار و ۳۱۶ نفر بیان کرد و گفت: این استان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن از لحاظ ضریب نفوذ بیمه ۹.۵ درصد رشد داشت، البته در ماه‌های پایانی سال قبل به دلیل شیوع کرونا فعالیت کارگزاری‌های بیمه متوقف شد ولی با این حال رشد خوبی داشته‌ایم.

ابراهیمی برقراری مستمری برای ۲۹۳ نفر، پرداخت تسهیلات به ۲۰۰ نفر از اعضا تا سقف ۳۰ میلیون ریال، تلاش برای شناسایی افراد فاقد بیمه و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع با توجه به مخاطبان خاص این صندوق و همچنین اعزام برخی بیمه شدگان را به مشهد از جمله اقدامات انجام شده بیان کرد و گفت: امسال نیز تمرکز ویژه نسبت به شهرستان‌های دارای کمترین بیمه شدگان را در برنامه داریم.

فعالیت صندوق یادشده از سال ۱۳۸۴ با هدف حمایت از روستاییان ، عشایر و کشاورزان برای دریافت مستمری ، بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوت آغاز شد.

ابراهیمی افزود: کشاورزان ، روستاییان و عشایر ، شاغلان فصلی و زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر می‌توانند با پرداخت پنج درصد حق بیمه عضو صندوق شوند و دولت نیز ۱۰ درصد حق بیمه مشمولان عضو صندوق را پرداخت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: دراین صندوق افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن روستاها و شهرهای زیر۲۰ هزار نفر جمعیت و افراد دارای شغل مرتبط با بخش کشاورزی می توانند عضو این صندوق شوند.

 

 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید