۰

علم و فناوری

پارک علم و فناوری یزد؛ دبیرخانه دائمی مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی

ژوئن 25, 2017 در 12:54 ق.ظ توسط

طی مراسمی تفاهم نامه همکاری میان پارک علم و فناوری یزد، وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، به امضای علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد و احمد شیرزاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد رسید.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این نشست علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته دومین سالی بود که بر اساس تفاهم نامه، همکاری با پارک یزد را آغاز کردیم، گفت: گزارش ها نشان داده که تعداد شرکت کنندگان این دوره نسبت به دوره هفتم بیشتر بوده و کیفیت برگزاری نیز بالاتر بوده است.
وی عملکرد پارک یزد را در برگزاری مسابقات دانش آموزی مثبت دانست و اظهار داشت: امیدواریم امسال نیز بتوانیم در زمینه اطلاع رسانی و حمایت های معنوی، همکاری لازم را با پارک یزد انجام دهیم.
زرافشان تعدد برگزاری جشنواره ها و مسابقات دانش آموزی در کشور را آسیب ارزیابی نمود و گفت: باید تمامی مسابقات به صورت متمرکز و زیر نظر وزارت آموزش و پرورش برگزار شود تا این تعدد و تنوع باعث عدم استقبال مناسب و یا حتی پرورش دانش آموزان مسابقات محور نشود.
وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه گزارشی از دانش آموزان مخترع و نوآور، گفت: از پارک علم و فناوری یزد می خواهیم در این حوزه نیز ما را یاری کند.
در ادامه احمدرضا فقیه خراسانی، معاون فناوری پارک علم و فناوری یزد و دبیر مسابقات نیز ضمن قدردانی از همکاری وزارت آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات، اظهار داشت: قصد داریم در نهمین دوره مسابقات رشته های جدیدی مانند بفکرشو و طراحی سه بعدی رابه مسابقات اضافه کنیم.
وی همچنین افزود: ادامه مسیر مسابقات نیازمند منابع مالی پایداری است که امیدواریم با همکاری و هماهنگی همه دستگاه های ذی ربط این منابع تامین و شاهد برگزاری هر چه بهتر این مسابقات در سال های آتی باشیم.
شایان ذکر است پارک علم و فناوری یزد که از سال 1380 به عنوان دومین پارک در کشور آغاز به کار نمود و تاکنون بیش از 600 شرکت فناور را تحت حمایت خود داشته است کار روی نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی مبنی بر فناوری را همواره از وظایف خود دانسته و با ایجاد مرکز نوآوری در سال 1383 برای اولین بار در کشور باب جدیدی را برای ارتباط با دانش آموزان و دانشجویان به عنوان نخستین و مهمترین عامل چرخه فناوری یعنی نیروی انسانی را با پارک باز نمود. از جمله فعالیت هایی که پارک علم و فناوری یزد در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نوآوری در جامعه انجام داده است می توان به برگزاری 12 دوره جشنواره ایده های برتر و 8 دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی اشاره نمود که از سویی زنجیره خلاقیت و نوآوری را تا بازار تکمیل نموده و از سوی دیگر مدلی را برای همکاری نهادهای مرتبط با این حوزه تعریف کرده است.

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید