۰

اجتماعی

ورود قوه قضائیه ‌در حوزه‌ گرانی‌های غیرمجاز ضروری است

می 30, 2019 در 6:35 ب.ظ توسط

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه، گفت: قوه قضائیه باید در حوزه‌های گرانی‌های غیرمجاز ورود جدی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان که با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به نقش قوه قضائیه در ساماندهی کشور، اظهار کرد: خیلی از مسائل کشور از ناحیه قوه قضائیه می‌تواند حل شود و خیلی از مشکلات مردم از این طریق قابل رفع است.

وی ورود جدی قضات به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، افزود: قاضی باید به میدان بیاید و با هر بدی که می‌بیند مبارزه کند و در راستای پیشگیری حرکت کند؛ باید ببینند آن چیزهایی که در جامعه وجود دارد و ممکن است آینده ما را با چالش و گرفتاری روبرو کند، رفع نمایند.

امام جمعه یزد در ادامه با تاکید بر این‌که قوه قضائیه باید در حوزه‌های گرانی‌های غیرمجاز، قاچاق، ربا ورود کند، گفت: متاسفانه علاوه بر تخلف‌هایی که ما در حوزه‌های اقتصادی داریم، برخی فرهنگ‌های نادرست هم مشاهده می‌شود.

ناصری یزدی فرهنگ سود بیشتر را از جمله فرهنگ‌های نادرست موجود در استان و کشور دانست و بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌ها تنها در راستای افزایش سود انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار جدیت بیشتر قوه قضائیه در نظارت‌های اقتصادی شد و خاطرنشان کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هم قوه قضائیه باید به صورت جدی ورود پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این‌که تاکنون طرح‌های متعددی در ارتباط با تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر ارائه شده ولی همه به دلایلی رد شدند افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید تحت به عنوان یک سازمان رسمی در کشور فعالیت کند و به عنوان زیرمجموعه قوه قضائیه شناخته شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید