۰

انتخابات

هیچ تغییری در تعداد نمایندگان و جغرافیای انتخابات در یزد نخواهیم داشت

نوامبر 26, 2019 در 6:29 ب.ظ توسط

معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این که در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 208 حوزه انتخابیه اصلی برای انتخاب 290 نماینده در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود،‌ گفت:‌ هیچ تغییری در تعداد نمایندگان و جغرافیای انتخابات در یزد نخواهیم داشت.

«احمد ترحمی» امروز سه شنبه 5 آذرماه در نشست خبری ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که طبق قانون وزارت کشور متولی اجرای انتخابات است، اظهار کرد: فرآیند اجرایی این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از اسفند ماه 97 با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دست‌اندرکاران انتخابات آغاز شده است، اظهار کرد: بر اساس دستور صادر شده از سوی وزارت کشور از اردیبهشت ماه امسال ستاد انتخابات همزمان با سراسر کشور در استان یزد راه‌اندازی شده است.

وی افزود: طبق قانون معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به عنوان رییس و «مهدی طلایی مقدم» مدیرکل سیاسی استانداری به عنوان دبیر ستاد انتخابات در استان منصوب شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که ریاست راهبردی این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حول چهار محور سلامت، قانون‌مداری، امنیت و مشارکت حداکثری تعیین شده است، گفت: صفر تا 100 امنیت انتخابات به عهده وزارت کشور است.

ترحمی با اشاره به این که نمایندگان دولتی و دست‌اندرکاران اجرایی انتخابان در استان یزد سلامت، امنیت و قانونمنداری این دوره انتخابات را تضمین می‌کنند، تصریح کرد: جذب مشارکت عمومی وظیفه همه اقشار اعم از مسئولان و شهروندان است.

این مسئول در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد راهکاری جذب مشارکت حداکثری در انتخابات، بیان کرد: رقابت حداکثری بخش مهمی در مشارکت حداکثری اقشار مختلف در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان این‌که 10 دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی با میانگین کشوری 60.56 درصد برگزار شده است، خاطرنشان کرد: بالاترین میانگین مشارکت در انتخابات مجلس با 71.10 درصد مربوط به انتخابان دوره پنجم بوده و پایین ترین میزان مشارکت با 51.21 درصد مربوط به مجلس دهم است.

معاون سیاسی استاندار یزد اظهار کرد: در طول 40 سال انقلاب اسلامی 37 انتخابات و رفراندوم در کشور برگزار شده که در این تعداد 372 میلیون نفر واجد شرایط بودند و 252 نفر مشارکت کردند.

ترحمی زمان شروع ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را 10 تا 16 آذرماه دانست و بیان کرد:‌ 208 حوزه انتخابیه اصلی برای انتخاب 290 نماینده در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ در این دوره انتخابات هیچ تغییری در تعداد نمایندگان و جغرافیای برگزاری انتخابات در استان یزد نخواهیم داشت.

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید