۰

پزشکی و بهداشت

هزینه‌های خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است

دسامبر 7, 2021 در 10:53 ق.ظ توسط

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد از پوشش هزینه‌های تشخیصی و درمانی ناباروری در بیمه سلامت خبر داد.

دکتر «محمد دریجانی» در این باره اعلام کرد: در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری، کلیه هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی زوجین نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

وی با اشاره به پنج میلیون نفر زوج نابارور در کشور افزود: با در تعهد قرار گرفتن هزینه‌های باروری در صندوق بیمه سلامت، سن باروری زوجه نیز از ۴۲ سال به ۴۵ سال افزایش یافته است و می توانند تا ۴۵ سالگی از خدمات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد در ادامه اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک برای زوجین درخواست کننده استفاده از خدمات بیمه ای باروری پرونده الکترونیک تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: زوجین نابارور پس از تشکیل پرونده الکترونیک و شناسایی شدن آنها در سیستم الکترونیک سازمان بیمه سلامت هزینه درمانی آنها در مراکزدولتی ۹۰ درصد، در مراکز غیردولتی ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی ۹۰ درصد تعرفه غیر دولتی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت استان یزد، دریجانی با بیان کاهش دغدغه‌های زوجین نابارور از هزینه‌های درمانی، افزود: با اجرای این طرح زوجین نابارور تا سه مرحله درمانی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند هستند که با این اقدام جهش خوبی در رشد جمعیتی کشور خواهیم داشت.

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید