۰

اجتماعی / پزشکی و بهداشت

محدودیت‌های جدید کرونایی در استان یزد اعلام شد

دسامبر 5, 2020 در 4:09 ب.ظ توسط

حدودیت‌های جدید کرونایی در استان یزد برحسب مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به شرایط و وضعیت استان یزد جهت اجرا از صبح روز شنبه مورخ ۱۵ آذرماه از سوی ستاد استانی اعلام شد.

بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، در هفته‌ی پیش رو فعالیت اصناف استان حسب توافق اتاق‌های اصناف تا ساعت ۱۶:۳۰ عصر است ولی اصناف و مشاغل ضروری شامل نانوایی، سوپر لبنیات، اقلام پروتئینی، میوه و تره بار، برنج وحبوبات، خواربار، تجهیزات پزشکی، عطاری، بخش ارزاق عمومی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و بیرون بر رستوران‌ها و فست‌فودها فقط تا ساعت ۲۰:۳۰ مجاز به فعالیت هستند.

مشاغل گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در همه شهرهای استان، آموزش حضوری مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه،نمازهای جمعه و جماعت، مراسم آیینی و مراسم مذهبی در همه شهرهای استان و همچنین برگزاری هرگونه تجمع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و غیره در استان ممنوع است.

ستاد استانی کرونا با اعلام تداوم ممنوعیت هرگونه مراسم و تجمع در آرامستان‌های استان، اعلام کرد: کماکان ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی استان به کلیه شهرهای استان یزد ممنوع و مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی است و علاوه بر این نیز تردد خانوادگی و دسته جمعی با خودرو از ساعت ۱۸ در همه شهرهای استان ممنوع است و پلیس راهور نظارت و اعمال جریمه خواهد کرد.

ممنوعیت کامل تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد و نظارت و اعمال جریمه پلیس راهور برای خودروهای متخلف استمرار می‌یابد.

بر طبق این مصوبه، ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام استانی، با دو سوم نیرو فعالیت و نسبت به کاهش یک سوم نیرو اقدام کنند و در سایر ادارات استان نیز ارائه خدمات با حضور یک دوم کارکنان بنا به تشخیص مدیریت استانی خواهد بود.

بنا بر اطلاعیه شماره ۹۵ ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان، مصوبه برگزاری جلسات اداری ضروری در همه ادارات استان، حداکثر با حضور ۲۰ نفر و با رعایت فاصله و دستورالعمل‌های ابلاغی مجاز است.

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید