۰

حوادث

متهمان قتل زرگر یزدی هنوز تحویل استان نشده‌اند

سپتامبر 24, 2016 در 3:51 ب.ظ توسط

رئیس کل دادگستری استان یزد با تشریح کلیات دستگیری متهمان به قتل زرگر یزدی، از دستگیری این دو متهم غیر بومی در استان همدان خبر داد و گفت: به محض تحوبل متهمان از دستگاه قضایی همدان، پرونده جنایت آن‌ها در اسرع وقت و خارج از نوبت رسیدگی و اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا حبیبی» امروز در جمع خبرنگاران با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، امنیت اقتدار و پیشرفت‌های امروز کشورمان را مرهون ایثارگری و فداکاری شهدا دانست.

وی به دستگیری متهمان به قتل جوان زرگر یزدی در کمتر از یک هفته اشاره و تأکید کرد: خوشبختانه با هماهنگی و پوشش خوب اطلاعاتی موجود در استان دو متهم به قتل که برادر، سابقه‌دار و اهل همدان هستند، پیش از این‌که فرصت فروش طلاها را پیدا کنند، دستگیر و طلاهای مسروقه نیز در محل اختفای آن‌ها در این استان کشف شد.

حبیبی گفت: متهمان با توجه به این‌که قتل و سرقت مشابه‌ی را در ملایر در استان همدان داشته‌اند، هنوز تحویل دستگاه قضائی استان یزد نشده‌اند و دستگاه قضایی همدان برای رسیدگی به پرونده ملایر از استان یزد فرصت کوتاهی خواسته‌اند.

وی با بیان این‌که تا تکمیل پرونده و انتقال متهمان برای بازجویی و بازرسی پرونده، نمی‌توان جزئیات این عمل مجرمانه را تشریح کرد، گفت: بر همین اساس هنوز نمی‌توانیم در مورد این که متهمان همدست دیگری در رابطه با جنایت یزد داشته‌اند یا خیر نظر قطعی داد.

این مقام قضایی استفاده از سلاح گرم در قتل این جوان یزدی را تکذیب و خاطرنشان کرد: نحوه قتل با استفاده از طناب و کشیدن آن به دور گردن وی بوده که به شکستگی گردن و خفگی منجر شده است، اما اطلاعات پزشکی قانونی می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد علت فوت بدهد.

حبیبی در بخش دیگری از سخنانش توانمندی خوب نیروهای اطلاعاتی و انتظامی در شناسایی متهمان و دستگیری آنان و کشف اموال مسروقه در کمتر از یک هفته را در حالی که هیچ سرنخی از این سارقان که برای جنایت خود از یک ماه قبل برنامه‌ریزی کرده بودند را یک اقدام کم‌نظیر خواند.

وی به کشف یک باند مسلح در همین مدت قبل یک اقدامات مجرمانه در یزد خبر داد و تصریح کرد: این باند که تاکنون سه نفر از آن‌ها شناسایی و دستگیر شده‌اند، غیربومی هستند و از آن‌ها دو اسلحه کلاش و بیش از 100 فشنگ جنگی نیز کشف شد.

به گفته‌ی حبیبی، شناسایی این افراد علاوه بر نشان دادن توانمندی امنیت استان، به تبهکاران این هشدار را می‌دهد که یزد محل امنی برای اینگونه جرائم نیست.

حبیبی در بخش دیگری از سخنانش نیز هنر رسانه‌ها را ایجاد آرامش در هنگام بروز مشکل در جامعه خواند و گفت: متأسفانه این در حالی است که برخی سایت‌ها در واقعه قتل اخیر بیشتر ‌به تشویش در اذهان مردم پرداختند.

وی در این باره گفت: تحمل دستگاه قضا نسبت به این گونه افراد و این چنین سایت‌ها حدی دارد و نباید سعی شود از چنین اتفاقاتی برای موج سواری و تشویش اذهان مردم استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: هر چند پارکینگی که قتل در آن روی داده دچار نواقصی بوده است، اما نباید تلاش‌های مأموران انتظامی یا سایر ارگان‌ها را در ایجاد امنیت در استان با بروز این اتفاق نادیده گرفت.

وی گفت: به مردم استان و خانواده این مرحوم قول می‌دهیم که به محض تحویل متهمان پرونده به استان، در اسرع وقت و خارج از نوبت به آن رسیدگی و مطابق با قانون و شرع برای مجازات متهمان، رأی صادر شود.

حبیبی از مردم به‌صورت عام و برخی صنوف مانند زرگری‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی خواست تا هشدارهای ایمنی را رعایت کنند.

وی در این باره استقرار این واحدهای صنفی در محل‌های مناسب شهر، تجهیز این واحدها به دوربین‌های مدار بسته و دزدگیر و فعال کردن آنها، استفاده از درها و قفل‌های ویژه و رمزدار، هوشیاری در رفت و آمدهای این صنوف که در معرض توجه سارقان هستند و همچنین اجرای دستورات پلیس در مورد بازگشایی و بستن مغازه‌های این قبیل صنوف را یادآور شد.

این مقام مسئول با اشاره به استقرار این متهمان از یک ماه قبل در یزد برای برنامه ریزی این سرقت، خاطرنشان کرد: از همه شهروندان نه تنها در رابطه با سارقان بلکه حتی درخصوص گروه‌های تکفیری می‌خواهیم که در مورد سکونت افراد غریبه در همسایگی خود حساس باشند و موارد مشکوک را برای اشرفیت اطلاعاتی پلیس به 110 گزارش دهند.

وی هم‌چنین از پیگیری دادستانی برای ساماندهی پارکینگ‌های سطح  شهر خبر داد و گفت: پارکینگ‌ها باید به دوربین‌های مدار بسته مجهز و نگهبان مجهز شوند.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص قتل روی داده در نزاع عروسی در شهر اردکان خاطرنشان کرد: متهم به قتل این حادثه دستگیری شده و مراحل قانونی پرونده در حال رسیدگی است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید