۰

اجتماعی

لزوم تقویت فرآیند حراست از بافت‌های تاریخی یزد و شاهدیه

می 18, 2020 در 1:57 ق.ظ توسط

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌ که بافت‎های تاریخی و ظرفیت‌های میراثی مهمترین عناصر توسعه‌ای در این استان هستند، گفت: تقویت حراست از بافت‌های تاریخی یزد و شاهدیه ضروری است.

«غلامعلی سفید» عصر دیروز در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های زیست محیطی شاهدیه، اظهار کرد: شاهدیه برای سالم سازی هوا یزد موثر بوده و نقش ریه تنفسی این شهر میراث جهانی را ایفا می‌کند.

وی تقویت فرآیند حراست از بافت تاریخی، ظرفیت‌های میراثی و پتانسیل‌های زیست محیطی شاهدیه یزد را ضروری دانست و افزود: تمام اقشار مردم در قبال پتانسیل‌های موجود در شاهدیه و یزد مسئول هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به تخریب‌های اخیر بافت تاریخی و ارزشمند شاهدیه، گفت: شهرداری و مدیریت شهری باید بیش از پیش نسبت به جلوگیری وقوع دوباره این چالش اقدام و هرچه سریعتر نسبت به جبران این مهم برنامه‌ریزی کنند.

سفید با بیان این‌ که در شهرهای یزد و شاهدیه، بافت تاریخی از جمله عناصر پیشرفت و توسعه بیش از پیش است، تصریح کرد: شهروندان بهترین حامیان و نگهبانان بافت تاریخی و میراثی هستند و باید با هرگونه تعرض به این مهم برخورد کنند.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌های کشور با اشاره به اهیمت بافت تاریخی شاهدیه، تأکید کرد: اگر باغشهرهای شاهدیه، تفت و مهریز وجود نداشت، الان مناطق صنعتی یزد، اردکان و میبد نابود و حیات یزد با چالش جدی مواجه شده بود.

رئیس شورای اسلامی یزد در پایان گفت: فرمانداری و سازمان میراث فرهنگی باید بیش از پیش نسبت به حراست از بافت تاریخی در شاهدیه برنامه‌ریزی کنند.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید