۰

علم و فناوری

ضرورت نصب نماد بر روی تاکسی‌های اینترنتی

سپتامبر 2, 2018 در 1:31 ب.ظ توسط

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد از ضرورت نصب نماد (لوگو) بر روی تاکسی‌های اینترنتی از سوی رانندگان شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر با هدف نظارت‌پذیر بودن فعالیت این موسسه‌ها خبر داد.
اکرم فداکار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شرکت‌های تاکسی اینترنتی باید برای ادامه فعالیت‌های خود ساز و کاری را مشخص کنند که نظارت‌پذیر باشند تا تعیین و ابلاغ ضوابط از سوی وزارت کشور، بر کیفیت فعالیت‌های خود بیفزایند.
وی افزود: تلاش تاکسی‌های اینترنتی شهر یزد بهبود وضعیت و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان است و در این مسیر اولویت شرکت‌ها در این حوزه باید رشد کیفیت و امنیت باشد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد با بیان اینکه مردم خواستار حضور این نوع کسب و کارها در جامعه هستند، ادامه داد: باید تا زمانی که ضوابط و قوانین به صورت عملی وضع شود، نسبت به ارتقا کیفیت و بالا بردن سطح استانداردها تلاش شود.
فداکار تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده توسط نمایندگان این شرکت‌ها، رکورد درخواست و سفر روزانه تاکسی‌های اینترنتی به 16 هزار درخواست در روز و 14 هزار سفر رسید که این حجم درخواست و سفر در یزد قابل توجه است.
فعالیت تاکسی‌های اینترنتی برای نخستین بار در یزد به مناسبت ثبت بخشی از بافت تاریخی شهر یزد در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) با رویکرد ارائه خدمات گردشگری آغاز شد.
هم اکنون یک هزار و 501 دستگاه تاکسی شهری در یزد فعالیت دارد که بیش از 30 درصد تاکسی‌ها یعنی 546 دستگاه فرسوده و میانگین عمر آن نیز 9.3 سال دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید