۰

اجتماعی

شورای شهر فعلی کمترین تعامل را در زمینه مناسب سازی محیط شهری با سازمان بهزیستی داشته است

جولای 11, 2017 در 7:26 ب.ظ توسط

مدیرکل سازمان بهزیستی استان یزد به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی در جمع اصحاب رسانه به تشریح عملکرد و برنامه های این سازمان در هفته بهزیستی پرداخت.
جلیل عفتی اظهار داشت: سال گذشته حدود 10 هزار ازدواج در استان یزد به ثبت رسید که این ازدواج‌ها تحت پوشش طرح غربالگری ژنتیک قرار گرفتند.
وی با ضروری دانستن آموزش‌های پیش از ازدواج اعلام کرد زوجین در حد فاصل بین عقد تا دریافت سند ازدواج، موظف به گذراندن دوره آموزشی 16 ساعته هستند.
به گفته وی، برگزاری این دوره‌های آموزشی و انجام طرح غربالگری ژنتیک برای زوجین نقش بسیار مهمی در کاهش آمار طلاق و معلولیت‌ها در جامعه دارد.
عفتی اجرای طرح صدای مشاور که به صورت تلفنی به مردم ارائه می شود را یکی دیگر از خدمات این سازمان عنوان کرد و در ادامه افزود: مردم یزد می‌توانند با سامانه 1780 از خدمات مشاوره‌ای آن بهره‌مند گردند.
مدیرکل بهزیستی استان یزد، دادگاه درمان‌مدار  برای درمان معتادان متاجهر را یکی دیگر از طرح‌های بهزیستی استان یزد اعلام نمود و افزود: معتادان در این طرح به وسیله خانواده‌ها و یا از طریق نیروی انتظامی و دادگستری به بهزیستی استان معرفی شده و تحت پوشش خدمات این دادگاه‌های درمان‌مدار قرار می‌گیرند.
وی با انتقاد از مافیای درآمدزایی که رقابتی کاذب در مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها برای کسب درآمد بیشتر بین خانواده ها برای ثبت نام در برخی مراکز به وجود آورده اند نسبت به این رویه اعلام خطر نمود.
دکتر عفتی در مورد مناسب سازی محیط شهر برای معلولین اظهار داشت: شورای شهر فعلی کمترین تعامل و همکاری را با این سازمان در این زمینه داشته است و امیدوارم شورای شهر جدید رویکردی متفاوت و با تعامل بیشتری با این سازمان در نظر داشته باشد.

 

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید