۰

یادداشت

شورای شهر شیشه‌ای؛ از شعار تا واقعیت

آگوست 9, 2017 در 2:09 ق.ظ توسط

این روزها که چند ماهی از انتخابات شورای اسلامی شهر یزد میگذرد و هنوز شورای جدید رسما کار خود را آغاز ننموده است، جلسات متعدد اعضا منتخب شورای شهر پنجم در مکان های مختلف شکل میگیرد و موضوع اکثر جلسات انتخاب شهردار آینده یزد است اصلا چیزی حتی نزدیک به یک شورای شهر با عملکردی شفاف برای مردم به چشم نمیخورد و آن شعار شورای شیشه‌ای که شعار تعداد زیادی از این افراد منتخب بود تحقق نیافته است.

گویی مردم باید عادت کنند که در زمانی که تنور انتخابات گرم است و کاندیدا ها سعی در جمع آوری رای و جذب اکثر آرا مردم دارند شعار های قشنگ و جذاب بشنوند و بعد از اینکه انتخابات تمام میشود منتخبین فراموش کنند که چه قول هایی به مردم داده اند.

از جنبه های دیگر که به این مسئله نگاه میکنیم سوال هایی در ذهن شکل میگیرد که برای مردمی که به امید تغییر پای صندوق های رای رفته اند جز نا امیدی نتیجه ای در بر ندارد.

چرا اعضای شورای شهر پنجم یزد روند انتخاب شهردار را شفاف به مردم اطلاع رسانی نمی کنند؟

چرا افرادی که با برند اصلاح طلبی وارد شورا شده اند دنبال انتخاب شهردار اصول گرا و رادیکال هستند و چرا این افراد خود را نسبت به تفکری که به آنها رای داده اند مسول نمی دانند؟

چرا بعضی از همین کاندیدا ها قبل از انتخابات عملکرد شهردار سابق و شورای شهر چهارم را نقد می‌کردند، حالا که انتخاب شده اند تلاش بی وقفه ای برای شهردار ماندن عظیمی زاده میکنند؟

این سوال ها و دیگر ابهامات را که مرور میکنیم متوجه میشویم که به سود اعضای منتخب شورای شهر پنجم یزد است که در سکوت و پشت در های بسته به لابی ها و زد و بند های خود ادامه بدهند و شورای شهر شیشه‌ای در حد همان شعار باقی بماند.

به راستی سالی که نکوست از بهارش پیداست ….؟

 

امین ملک ثابت

فعال سیاسی و فرهنگی اصلاح طلب

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید