۰

یادداشت

شهرداری یزد؛ سکوی پرش یا سکان خدمت؟!

نوامبر 10, 2018 در 1:08 ق.ظ توسط

امیر شیخعلیشاهی – پس از استعفای دکتر جمالی‌نژاد از شهرداری یزد و پذیرفتن پست معاونت وزارت کشور و گمان‌هایی در که در مورد آمدن و رفتن وی مطرح شد، تلاش برای معرفی جانشین او در بین رسانه‌ها، فعالین سیاسی و اجتماعی و اعضای شورای شهر آغاز شد. برخی از کارآمدی، تخصص و مدیریت در مقیاس شهر جهانی سخن گفتند و برخی بر بومی بودن شهردار جانشین تاکید داشتند.

برخی شهرداری یزد را سکوی پرشی برای مدیران و رسیدن به پست‌های بالاتر عنوان نمودند و تأکید بر گزینه بومی داشتند و یکی از اعضای شورا نیز با تأکید بر اینکه نباید کیفیت را فدای سرعت کرد از انتخاب شهرداری گفت که بایست سابقه مناسب مدیریتی و تخصصی در زمینه مدیریت شهری داشته و از سطح تعاملات بالا با خارج از شهر و کشور برخوردار باشد و شهر یزد را برای کیفیت زندگی افراد ارتقا داده و در حد و اندازه یزد جهانی باشد. یکی دیگر از اعضای شورای شهر هم خبر از معرفی گزینه‌هایی توسط اعضا شورا داد، تا از بین گزینه‌های معرفی شده در نهایت شهردار یزد انتخاب گردد که در کمال ناباوری در مورد شعارها و ژست‌های شفافیت، هیچ اطلاعی به افکار عمومی و رسانه‌ها در مورد نام‌های انتخابی و چگونگی رسیدن به گزینه‌های نهایی داده نشد.

با نگاهی به گزینه‌های نهایی، صحبت‌ها و شاخص‌های یاد شده از اعضای شورای شهر پیرامون انتخاب شهردار آینده، متأسفانه شاهد این هستیم که هیج یک از افراد انتخاب شده با وجود شایستگی‌ها و تخصص در حد و اندازه یزد جهانی و جایگزینی شهردار پیشین نبوده و با توجه به عدم شفافیت در فرایند انتخاب آنان شک و گمان‌های دیگری وجود دارد که در اینجا مجالی برای پرداختن به آن نیست.

اعضای شورای شهر باید به این مهم توجه داشته باشند که مردم دیارمان برابر وعده‌ها، برنامه‌ها و پشتیبانی افراد بزرگ و معتبر، اختیار انتخاب مدیریت شهری را به شما داده‌اند تا شهرداری متخصص، متعهد و کارآمد با رزومه‌ای ملی برای یزد جهانی انتخاب نمایید.

باید توجه داشته باشید که توسعه و پیشرفت یزد جهانی نیازمند مدیر و تصمیم‌گیرانی در سطح جهانیست و نگاه به مدیریت بومی در زمانی که گزینه بومی در این سطح در بین گزینه‌ها وجود ندارد نگاه نابجاییست، به این سبب که اعضای شورای شهر مسئول ایجاد سکوی پرتاب مدیران بومی به پست های ملی و بالاتر نیستند بلکه وظیفه اصلی آنان انتخاب شهرداری متخصص و کارآمد در سطح شهرجهانی است تا بتوان با پتانسیل موجود و ظرفیت های ایجاد شده توسعه، پیشرفت شهر را رقم زد.

در پایان امید است در فرصت کوتاه باقی مانده تا انتخاب شهردار، اعضای شورای شهر با نگاه ملی به جایگاه شهرداریِ شهر جهانی، شهرداری متخصص، متعهد و دارای جایگاه ملی برای هدایت این سکان انتخاب نموده و شاهد رشد و شکوفایی همه جانبه دیارمان باشیم.

 

منبع: یزدِ بیدار

برچسب‌ها:, , ,

دیدگاهتان را بنویسید