۰

پزشکی و بهداشت

دیدار فرزندان پرستار مدافع سلامت یزد پس از ۴۰ روز با مادر

آوریل 30, 2020 در 4:22 ب.ظ توسط

مهدیه جلیلی سرپرستار بخش کرونای بیمارستان شهید صدوقی یزد، پنجشنبه با حضور جمعی از نیروهای انتظامی، پرستاران، پزشکان و مدیران استان با استقبال از فرزندانش از خودگذشتگی و ایثار مادر آنها تجلیل کردند.

به همین مناسبت مراسمی در بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار شد و فرزندان وی که بیش از ۴۰ روز به دلیل ابتلای مادر به کرونا از دیدارش محروم بودند، بر بالین او حاضر شدند.

نیروهای انتظامی با اجرای سرود جمهوری اسلامی و گارد احترام نظامی از فرزندان پرستار مدافع سلامت استقبال و سپس پرستاران و پزشکان آنها را تا بالین مادر همراهی کردند .

خانم جلیلی پیش از این در بخش آی .سی. یو بستری بود و در حال حاضر از شرایط روحی مناسبی برخوردار است.

همچنین در این مراسم احمد ترحمی بهابادی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری، سرتیپ محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان ، محمدرضا میرجلیلی رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد و جمعی از مدیران حضور داشتند، فرزندان خانم جلیلی از سوی مسوولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز تجلیل شدند.

همچنین ۲۶ فروردین ماه ۹۹ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اعلام کرد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۵۶ نفر از نیروهای بهداشتی و درمانی زیر پوشش این دانشگاه به صورت قطعی به این بیماری مبتلا شدند.

ابراهیم سلمانی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی نیروهای بهداشتی و درمانی افزود: از این تعداد ١٢ نفر نیروهای بهداشتی و ۴۴ نفر از کادر درمان هستند و همچنین ١١٢ مورد نیز به ویروس کرونا، در بین نیروهای بهداشتی و درمانی مشکوک اعلام شد.
به گفته وی بخش‌های اورژانس، عفونی، آی. سی .یو، مرکز خدمات جامع سلامت و نمونه‌گیران گروه مبارزه با بیماری‌ها، محل اشتغال کادر مبتلا به کروناست.

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه گفت: تاکنون ۹۴ هزار و ۶۴۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۱ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۲۸ تن رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۱ اردیبهشت ماه جاری بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید -۱۹ شناسایی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۷۵ هزار و ۱۰۳ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که معادل ۷۵ درصد مبتلایان است.

به گفته وی همچنین ۲ هزار و ۹۷۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند.

 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید