۰

حوادث

دستگیری کلاهبردار با ادعای نفوذ در دستگاه قضایی یزد

آگوست 20, 2017 در 7:54 ب.ظ توسط

رئیس حفاظت و اطلاعات اداره کل دادگستری استان یزد گفت: فردی به اتهام کلاهبرداری که ادعای نفوذ در مجموعه قضایی از طریق یک قاضی بازنشسته داشت، دستگیر شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری استان یزد، غلامعلی دهشیری افزود: متهم با برقراری ارتباط با فردی که به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در دادگاه پرونده داشت، ادعا کرد با دریافت 500 میلیون ریال مشکل قضایی او را حل می کند .
وی اظهار کرد: پس از دریافت اطلاعات موضوع برای بررسی به کارشناسان حفاظت و اطلاعات سپرده و مشخص شد،جوانی با ادعای همدستی با شخصی که از وی به عنوان سردار و یا قاضی بازنشسته یاد می کردد، قول رفع مشکل قضایی و خدمت سربازی را می دهد و به ازای این موارد مبالغی را دریافت می کرد.
این مسئول به تحصیل 287 میلیون ریال مال نامشروع از طرق یاد شده اشاره کرد و گفت: متهم از فردی که اتومبیلش به دلیل قاچاق اتباع بیگانه در توقیف بود، 40 میلیون ریال، از 2 سرباز وظیفه دارای پرونده در دادسرای نظامی 47 میلیون ریال، از یک خانم دارای پرونده توقیف اتومبیل، چهار عدد نیم سکه بهار آزادی و 200 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.
دهشیری تصریح کرد: بهترین مسیر حل و فصل پرونده های قضایی، تمسک به قانون است و راهی ورای قانون برای تسریع و تسهیل کسب نتیجه دلخواه در دستگاه قضایی وجود ندارد.
وی یادآور شد: فرد دارای پرونده با تخلف از قوانین موضوعه، اسیر راه روهای دادسرا شده است و چنگ زدن به راه های غیر قانونی برای رهایی از وضع موجود نه تنها کمکی نمی کند بلکه راه را طولانی و پرونده ای دیگری برای او گشوده می شود.
وی به عنوان مثال گفت: در پرونده یاد شده جوانی با ادعای محافظ شخصی فردی مسئول کلاهبرداری کرد، در حالیکه متهم در دستگاه قضایی آشنایی نداشت بلکه ادعایش را بر اساس نبود آگاهی در میان سوژه های خود طرح کرد.
به گفته رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، این اداره و سایر نهادهای نظارتی اجازه اینگونه فرصت طلبی ها را به کسی نمی دهد.

 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید