۰

اقتصادی

در صورت آلاینده بودن صنعت قطعاً اجازه ایجاد آن را نخواهیم داد

ژانویه 8, 2021 در 11:26 ق.ظ توسط

استاندار یزد در رابطه با موضوع ایجاد یک واحد صنعتی در دهستان فراغه، اظهار کرد: اگر این صنعت از نظر آلاینده‌های زیست‌محیطی مشکل داشته باشد، قطعاً اجازه ایجاد آن را نخواهیم داد ولی مرجع رسمی اظهارنظر در مورد این موضوع سازمان محیط‌زیست است.

«محمدعلی طالبی» روز گذشته در جمع خبرنگاران ابرکوه گفت: این اطمینان را به مردم فراغه می‌دهم که اجرای هر طرح صنعتی در منطقه فراغه با ملاحظات زیست‌محیطی صورت خواهد گرفت و هیچ طرحی بدون اخذ مجوزهای قانونی انجام نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح صرفاً صنعتی نبوده و یک طرح ویژه صنعتی گردشگری و کشاورزی است که در حال حاضر مقرر شده است که ملاحظات مختلف در بحث مجوزها و در حوزه محیط‌زیست صورت گیرد و مطابق با این ملاحظات نگرانی‌های مردم مرتفع خواهد شد.

طالبی تأکید کرد: اگر آلاینده بودن این طرح از سوی سازمان محیط‌زیست که مرجع رسمی اظهارنظر در این زمینه است، تأیید شود قطعاً اجازه ایجاد آن را نخواهیم داد.

یادآور می‌شود؛ مردم دهستان فراغه به دلایل مختلف از جمله پرآبخواه بودن، تأثیر منفی بر سفره‌های آب زیرزمینی، مشکلات زیست‌محیطی و آلاینده‌ها و نابودی کشاورزی، نسبت به ایجاد مجتمع صنعتی از سوی یک سرمایه‌گذار غیر بومی ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف این طرح هستند.

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:, , ,

دیدگاهتان را بنویسید