۰

اجتماعی

حمایت از طرح‌های نوآورانه سمن‌های جوانان در حوزه اجتماعی

آوریل 27, 2019 در 4:07 ب.ظ توسط

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در نشست هم‌اندیشی با سمن‌های جوانان به بحث و تبادل‌نظر در مورد مسائل و مشکلات جوانان پرداخت.
اعظم کریمی در نشست سمن‌های جوانان اظهار داشت: با توجه به سابقه سازمان ملی جوانان در یزد و تربیت نیروهایی که امروز تصدی گر مسئولیت‌های استان هستند و در سطوح مختلف به جوان‌ها فرصت فعالیت داده شده است بیانگر افق روشنی است که سازمان‌های مردم‌نهاد جوان و دغدغه مند در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند.
وی در ادامه افزود: رویکرد معاونت جوانان در وزارت ورزش و جوانان در سال 98 حمایت همه‌جانبه از سمن‌های جوانان است که در بحث خانه‌های جوان، فضای بسیار خوبی در اختیار جوانان قرار گرفته است که قطعاً باید حمایت، تجهیز و تقویت آن در دستور کار اداره کل استان قرار بگیرد.
کریمی با بیان اینکه خانه جوان یزد باید مکانی برای هم‌افزایی سمن‌ها در حوزه‌های گوناگون گردد تا خروجی کارها اثرگذارتر باشند اظهار داشت خانه جوان باید پر رونق گردد و محل رفت و آمد جوانان مستعد و علاقه‌مند باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد: من با توجه به شناختی که از بافت فرهنگی استان دارم انتظار تعداد سمن بیشتری حوزه‌های گوناگون در یزد داشتم که آقای طالبی معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد این قول را داده‌اند که با تسهیل این روند و اطلاع‌رسانی خوب، جوانان علاقه‌مند به این حوزه را برای ثبت سمن‌ها ترغیب نمایند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در ادامه اظهار داشت در سال جدید بنا داریم سمت و سوی کارهای آموزشی را به سمت مهارتی شدن پیش ببریم مانند مهارت‌های ارتباطی جوانان، حمایت از طرح تولید محصولات رسانه‌ای با موضوع توسعه اجتماعی جوانان، ازدواج و تحکیم خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی.
وی در ادامه گفت: سال 98 سال حمایت از طرح‌های نوآورانه سمن‌های جوانان به‌ویژه در موضوعات اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
کریمی افزود: در بحث کارآفرینی مجموعه مستقلی را در معاونت جوانان داریم که از طرح‌های کارآفرینی جوانان حمایت می‌کنیم.
این مقام مسئول در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: در ابتدای ابلاغ بیانیه با همکاری مرکز پژوهش‌ها دبیرخانه‌ای تشکیل شده است که در حال فعالیت می‌باشد، حتی نام‌گذاری روزهای هفته جوان برگرفته از کلیدواژه‌های بیانیه گام دوم انقلاب بود وی در ادامه اعلام داشت ما از طرح‌هایی که سمن‌ها در مورد نکاتی که در بیانیه گام دوم عنوان شده بود ارائه دهند حمایت می‌کنیم.
اعظم کریمی بیا بیان اینکه یکی از ضعف‌های اصلی در سازمان‌های مردم‌نهاد کل کشور عدم اطلاع‌رسانی فعالیت‌های آنهاست، افزود یکی از راه‌کارهای مؤثر، حضور سمن‌ها در جلسات ستاد ساماندهی و شورای اداری استان و معرفی سمن‌ها، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های آنان برای حل مسائل و مشکلات جوانان در حوزه‌های گوناگون است.
وی در را رابطه با مسئله شناسه ملی سمن‌های جوانان گفت: موضوع شناسه‌های ملی جوانان با پیگیری‌های انجام شده در حال حل شدن است و اولین سمن هم شناسنامه خود را دریافت نموده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در پایان اظهار داشت یکی از جاهایی که یزد می‌تواند ظرفیت خود را در بخش سمن‌ها نشان دهد حضور در جشنواره ملی چتر زندگی است.

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید