۰

ورزشی

حضور دو بانوی اردکانی در اردوی تیم ملی والیبال کشور

اکتبر 29, 2016 در 6:27 ب.ظ توسط

وقتی حال و روز ورزش استان خوب است و ورزشکارانش در رشته‌های مختلف ورزشی سرآمد می‌شوند،باید نام ورزشکاران شهرستان اردکان را در این میان پررنگ‌تر کرد. ورزشکارانی که در رشته والیبال فعالیت می‌کنند و چندی است به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند، مرحله اول اردو را پشت سر گذاشتند و به مرحله دوم اردوی انتخابی تیم ملی والیبال بانوان ایران در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان راه یافتند.«زهرا شاکر» و«مهسا قادری» دو والیبالیست مستعدی هستند که این روزها به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
والیبالیست‌های دعوت شده به اردوی تیم ملی دو سال است که این رشته را دنبال می‌کنند و از نظر قد و قامت از سایر والیبالیست‌ها بلندتر هستند. این ورزشکاران زیر نظر «لیلا یمنی» مربی والیبال به تمرین می‌پردازند و حضورشان در ترکیب اصلی تیم ملی والیبال جوانان و نوجوانان کشور دور از دسترس نخواهد بود. یمنی که خود در چند سال اخیر عضو تیم ملی والیبال دانشجویان ایران بوده است از شرایط عضویت خبر دارد و با تدبیر فراوان بازیکنانش را یاری می‌کند.یمنی برای والیبالیست‌هایش آینده‌ای روشن پیش‌بینی می‌کند،روزهایی که اگر به این ورزشکاران توجه شود در آینده‌ای نه چندان دور عضو ثابت تیم ملی والیبال بانوان ایران خواهند شد که دور از دسترس هم نخواهد بود.
«لیلا یمنی» که خود سال‌هاست به این رشته می‌پردازد به همشهری می‌گوید: من به عنوان ورزشکار در خدمت تیم ملی والیبال دانشجویان ایران بودم و به همراه این تیم در رقابت‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت کردم،در اکثر لیگ‌های کشوری هم جزو منتخبین بودم و به صورت حرفه‌ای به والیبال پرداختم.
وی که در رشته دانشگاهی روانشناسی ورزشی تحصیل کرده است می‌افزاید: در رشته‌ای هم تحصیل کردم که بتوانم با ورزشکاران علاوه بر مربی بودن و آموزش موارد فنی و تاکتیکی در تیم، ارتباط روحی و روانی مناسبی برقرار کنم و آنها را از نظر روحی و روانی تقویت کنم. یک ورزشکار خوب علاوه بر استیل مناسب ورزشی و فنی بودن در رشته خودش باید دارای روحیه ورزشی هم باشد که سعی کردم در حد توان این ارتباط را با ورزشکاران هم به‌وجود بیاورم و امیدوارم در این راه موفق عمل کنم.

فاکتور قد؛ مهم‌ترین عامل انتخابی در اردوی تیم ملی
یمنی با اشاره به حضور دو والیبالیست بانو در اردوی تیم ملی والیبال ایران می‌گوید: از شهرستان اردکان دو نفر و از استان هم چند والیبالیست دیگر به اردو دعوت شدند که امیدواریم همه آنها در اردوها بمانند. البته مهم این است که نام استان در کشور زبانزد شود. «مهسا قادری» و «زهرا شاکر» هم جزو افراد دعوت شده به اردو از استان یزد هستند که امیدواریم در این اردو باقی بمانند و به مرتبه‌های بالاتری برسند.
این مربی اردکانی می‌افزاید:از نظر استیل و قد و قامت این والیبالیست‌ها سرآمد هستند. شاکر که به اردوی جوانان راه یافته است قدی حدود 194‌سانتی‌متر دارد و قادری هم با قد 178‌سانتی‌متر در اردوی نوجوانان به سر می‌برد که همین فاکتور بلند قدی می‌تواند به انتخاب شدن آنها در تیم ملی بسیار کمک کند.
یمنی می‌گوید: بچه‌ها در فصل تابستان و با توجه به تعطیل بودن مدارس روزی 4 ساعت تمرین مستمر و فشرده داشتند و در حال حاضر با شروع فصل مدارس تمرین‌ها به صورت یک در میان و دو ساعت در روز تغییر کرده است که با تمرینات مستمر، ماندنشان در اردوها و انتخاب شدنشان دور از دسترس نخواهد بود.
وی می‌افزاید: 2 سال پیش بعد از استعدادیابی این دو ورزشکار با توجه به تمریناتی که در این مدت پشت سر گذاشتند به پیشرفت قابل توجهی دست یافتند که ماندن آنها در اردوهای تیم ملی ادامه‌دار خواهد بود.
وی می‌گوید: فضای تمرین در رشته والیبال در شهرستان اردکان بسیار مناسب است و با توجه به این‌که والیبال در این شهرستان، اولویت ورزش مردم است، از نظر امکانات مشکل قابل توجهی نداریم.

وجود سالن مجهز والیبال در شهرستان اردکان
یمنی تصریح می‌کند: بخشی از بودجه والیبال آقایان برای حمایت از والیبال بانوان اردکان نیز هزینه می‌شود و این موضوع سبب شده از نظر بودجه ورزشی و زمین تمرین مشکلی نداشته باشیم و فضا کاملا برای پیشرفت ورزشکاران شهرستان مناسب وآماده است.
وی می‌افزاید: در اکثر مسابقه‌های درون استانی ، تیم‌های شهرستان اردکان در رده بانوان و در رده آقایان در استان مقام اول و یا دوم را کسب می‌کنند که برای شهرستان والیبال خیز اردکان دور از دسترس پیش‌بینی نمی‌شود.
وی به وجود مربیان کاربلد در این شهرستان اشاره می‌کند و می‌گوید: پرورش استعدادها در این رشته منوط به حضور مربیان دوره دیده و آموزش‌یافته است که خوشبختانه در مجموع از کادر مربیگری بسیار مناسبی در رشته والیبال در اردکان بهره می‌بریم. یمنی می‌افزاید: انتخاب شدن دو والیبالست بانوی اردکانی به اردوی تیم ملی بسیار خوشحال کننده است آنچنان که اگر این ورزشکاران به مرحله بعدی اردو راه پیدا نکنند چیزی را از دست نداده‌اند بلکه با توجه به پایین بودن سن آنها آینده روشنی را برایشان پیش‌بینی می‌کنیم. وی می‌افزاید: استعدادیابی در رشته والیبال در شهرستان اردکان مصرانه پیگیری می‌شود به گونه‌ای که مدرسه والیبال در این شهر نخبه‌ها را شناسایی می‌کند و سپس به پرورش آنها می‌پردازد.
این مربی والیبال می‌گوید: برای آینده والیبال زیر گروه خوبی داریم و نوجوانانی در سنین 9 تا 15 سال را انتخاب کرده‌ایم و در حال پرورش آنها هستیم تا در آینده برای پوشش دادن تیم‌های والیبال در شهرستان با مشکلی مواجه نشویم و به آینده والیبال در این شهرستان بسیار امیدوار هستیم.

منبع: همشهری یزد

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید