۰

ورزشی

حال ورزش پارکور در یزد بد است

جولای 29, 2023 در 2:16 ب.ظ توسط

ورزش پارکور در استان یزد با وجود سابقه ۲۰ ساله همچنان محروم از امکانات و فضای تمرین و حمایت مسئولان است.

«ملیکا زینل‌زاده» رییس کمیته بانوان پارکور استان یزد ضمن بیان این که تمرینات رشته ورزشی پارکور نیازمند فضای بیرون از سالن‌هاست، گفت: متاسفانه در استان یزد محیط و امکانات مناسبی برای تمرین رشته پارکور وجود ندارد و ورزشکاران ناچار به انجام تمرینات در محیط‌های شهری مانند پارک‌ها و فضاهای سبز، بدون داشتن وسایل ورزشی ایمن و مناسب هستند.
وی افزود: تمرین در سطح شهر علاوه بر آسیب‌های احتمالی به اموال عمومی، باعث بروز خطرات جدی و گاهاً جبران‌ناپذیر برای ورزشکاران می‌شود.
زینل زاده با اشاره به سابقه ۲۰ ساله ورزش پارکور در استان یزد، گفت: متاسفانه در عین وجود استعدادهای درخشان در این رشته و سابقه فعالیت آن در استان، ورزشکاران رشته پارکور از حمایت‌های لازم در راستای ایجاد و ارتقاء سطح پایه و لوازم مناسب برای این ورزش، محروم هستند.
رییس کمیته بانوان پارکور استان با اشاره به موقعیت جغرافیایی یزد، اظهار کرد: به علت مرکزیت و جهانی بودن یزد، ظرفیت‌هایی فراوانی برای رشد این ورزش در استان و حتی میزبانی مسابقات کشوری آن در یزد نهفته است که با حمایت دستگاه‌های متولی از جمله ورزش و جوانان، شهرداری و سازمانهای متبوع و حتی رسانه‌ها امکان‌پذیر می‌شود.
زینل‌زاده در پایان علت کمبود افتخارآفرینی پارکور کاران یزدی را کمبود امکانات و تجهیزات ورزشی و نبود فضای تمرین دانست و ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان و ارگان‌های مربوطه، ورزشکاران با استعداد این رشته ورزشی به درجات بالاتری دست یابند و باعث افتخار آفرینی برای یزد جهانی شوند.
پارکور، ورزشی است که برای اولین ‌بار در فرانسه با هدف اولیه حرکات سریع جهت انجام کارهای اورژانسی ایجاد شد، اما به ‌سرعت به ورزشی محبوب در بین نوجوانان و جوانان تبدیل شد و در سایر کشورها از جمله ایران رواج یافت.
این ورزش که در کشورمان زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت دارد، شامل حرکات فیزیکی خاصی است که نیازمند انعطاف‌پذیری زیاد و حالتهای غیرمعمول بدن دارد. هدف اصلی این ورزش عبور از موانع در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از روان‌ترین و کارآمدترین و کاربردی‌ترین و آسان‌ترین و ساده‌ترین شیوه حرکتی با کمترین انرژی مصرفی بدن است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید