۰

یادداشت

جوانگرایی و عدالت محوری

می 12, 2019 در 3:32 ب.ظ توسط

محمدرضا صباغیان
نماینده مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم

اصولاً همه‌ی تغییر و تحولات و حتی انقلاب‌ها با انرژی و ظرفیت جوانان صورت می‌گیرد، جوانان هم کمتر وابسته به مادیات و محافظه‌کاری امور هستند و هم از ظرفیت و انرژی عظیمی برای کار، تلاش و تحول برخوردارند، چشمشان را کمتر به روی ضعف‌ها می‌بندند بر خلاف پیران که گرفتار یک نوع محافظه‌کاری می‌شوند.
بنابراین اگر در احادیث و روایات بررسی شود نقش جوانان و پیشبرد آن‌ها در کارها تأکید شده است و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خود نیز توجه ویژه‌ای به جوانان داشته و فرموده‌اند: «امّا راه طی شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همت و هوشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند.»
آغاز انقلاب نیز اگرچه با پیر فرزانه و رهبری امام خمینی(ره) شروع گردید ولی جوانان بودند که بار پیگیری نهضت و مبارزات را به دوش گرفتند چه از روحانیون، چه دانشجویان و چه عامه مردم.
امیدوارم انشالله امروز و در چهل سالگی انقلاب اسلامی که بسیاری از انقلابیون را پیر کرده است از تجربه اول انقلاب استفاده و کارها به دست جوانان سپرده شود که یقیناً نتایج بسیار خوبی میسر خواهد شد.

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید