۰

یادداشت

جوانان، شهر هوشمند و توسعه پایدار

می 12, 2019 در 3:28 ب.ظ توسط

سید ابوالفضل موسوی بیوکی
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی

برای برون رفت از مشکلات و مسائل شهری امروز و دستیابی به راه‌حل مؤثر برای حل مشکلات، نیازمند حرکت به سمت شهرهای هوشمند از طرف مدیران و تصمیم گیران شهری هستیم. هدف شهر هوشمند بالا بردن کیفیت زندگی شهری با رویکرد توسعه پایدار است.
شهر هوشمند دارای شاخص‌های گوناگونی از قبیل اقتصاد، حمل و نقل، محیط‌زیست، امنیت، فرهنگ و … است که می‌توان دستیابی به این شاخص‌ها را به‌عنوان یکی از برنامه‌های توسعه در نظر گرفت.
کشورهای توسعه یافته در استفاده از فناوری‌های هوشمند به مرحله‌ای رسیده‌اند که شهروندان برای دریافت خدمات نیازی به مراجعات مکرر ندارند. هوشمند سازی شهرها نیازمند توجه به فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های این موضوع به ویژه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.
اثرات تحول تکنولوژی و فناوری اطلاعات بر آینده کشور بسیار زیاد است، بنابراین می‌بایست در این عرصه حضوری فعال داشته باشیم و از ظرفیت‌های داخلی به ویژه جوانان در کارگروه‌ها و اتاق‌های فکر جهت ارائه ایده‌ها برای توسعه استفاده نماییم.
جوانان برای ایفای نقش مؤثر در رسیدن به شهر هوشمند نیازمند کسب آگاهی لازم در این زمینه، آشنایی با تکنولوژی‌های جدید و آموزش‌های لازم جهت توانمندی در بهره‌برداری از آنها هستند.
برای رسیدن به آسایش و رفاه و بهره‌مندی از انواع خدمات هوشمند در شهر، نیازمند توجه مدیران و تصمیم گیران شهری در این راستا هستیم که با توجه به جوانان و بهره‌گیری از استعدادها و ایده‌های آنان در عرصه‌های مختلف، هوشمند سازی شهر تحقق یافته و شهری توسعه یافته و پایدار برای شهروندان پدید آوریم.

 

منبع: یزدِ بیدار

برچسب‌ها:, , ,

دیدگاهتان را بنویسید