۰

اجتماعی

جهانی شدن یزد در گرو برقراری امنیت

سپتامبر 13, 2016 در 11:40 ق.ظ توسط

شهردار یزد در دیدار با دبیر کل سازمان جهانی شهروندان و اتحادیه شهر‌های جاده ابریشم، با بیان تأثیرگذاری یزد در تاریخ ایران، امنیت را شاخصه پیشرفت یزد دانست.
دبیر کل سازمان جهانی شهروندان و اتحادیه شهر‌های جاده ابریشم به همراه پروفسور اوم رئیس انجمن فلاسفه کره جنوبی با شهردار یزد دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یزد دکتر کوآک دبیر کل سازمان جهانی شهروندان و اتحادیه شهر‌های جاده ابریشم، در دیداری همزمان با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر، از بافت سنتی یزد تعریف کرد.
وی که پیش از این دیدار، از بافت قدیم یزد دیدن کرده بود با بر شمردن ویژگی‌هایی بافت تاریخی یزد، پیشنهادهایی را در خصوص عمران و آبادانی آن مطرح کرد.
شهردار یزد نیز در این دیدار با بیان تأثیرگذاری یزد در تاریخ ایران، امنیت را زمینه ساز پیشرفت یزد دانست.
«محمدرضا عظیمی زاده» اظهار کرد: بافت قدیم یزد میراث تاریخی گذشتگان ماست و مصمم هستیم که از این بافت و چیزی که باقی مانده حفاظت کنیم.
وی عنوان کرد: در این بافت بناهای شاخص، بنا‌های مذهبی بوده است.
عظیمی زاده گفت: شهر قدیمی یزد در آستانه جهانی شدن است و اولین شهری است که پرونده ثبت جهانی آن آماده و به یونسکو ارسال شده است.
شهردار همچنین باتوجه به محدودیت‌های اقلیمی یزد در توسعه، منابع گردشگری را یکی از راه‌های اشتغال‌زایی آینده یزد معرفی کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که شاهد جهانی باشیم که هیچ‌گونه جنگ و بحرانی در آن نباشد.
در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم با یاد آوری این مطلب که در دین ما شروع جنگ حرام است ولی اگر کسی به ما حمله کند ما باید از خود دفاع کنیم، ارزش انسان‌ها را در بزرگواری و اخلاق آنها دانست.
گفتنی است در این دیدار پروفسور اوم رئیس انجمن فلاسفه کره جنوبی نیز دکتر کوآک را همراهی می‌کرد.

منبع: همشهری یزد

برچسب‌ها:, , ,

دیدگاهتان را بنویسید