۰

اجتماعی

ثبت نام 197 هزار خانوار یزدی در سرشماری اینترنتی

اکتبر 24, 2016 در 7:07 ب.ظ توسط

مدیر اجرای سرشماری استان از پایان 28‌روز مهلت ثبت نام در سامانه سرشماری 95 به عنوان مرحله اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن خبر داد و افزود: 197 هزار خانوار با جمعیتی معادل 648 هزار نفر و پیشرفت 57/8درصدی جمعیت استان در این طرح مشارکت کردند. «حمیدرضا نصیری‌زاده» رتبه استان در بین سایر استان‌های کشور را نهم اعلام کرد و افزود: بهاباد، تفت، ابرکوه، مهریز، خاتم، اشکذر، بافق، اردکان، میبد و یزد به ترتیب در رده‌های اول تا دهم مشارکت در سرشماری قرار دارند. وی ادامه داد: شهرستان بهاباد با صد درصد و یزد با 48/8‌درصد بیشترین و کمترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی نفوس ومسکن اجرا کرده‌اند.
به گفته نصیری‌زاده، همزمان با سرشماری اینترنتی، 320‌مامور از روز چهارشنبه 28 مهرماه کار مراجعه حضوری به منازل مردم را آغاز کرده اند و از اول آبان ماه به مدت یک هفته، امکان اصلاح اطلاعات خانوارها و بازیابی کدآماری آنان برای یکبار فراهم شده است.
وی با بیان این‌که ماموران سرشماری کار خود را بدون تعطیلی تا 28 آبان ماه ادامه خواهند داد، اظهار کرد: ماموران از 8 صبح تا 8 شب به همه سکونتگاه‌های استان مراجعه می‌کنند البته شهروندان توجه کنند که ماموران هنگام مراجعه مامور، کاور مخصوص، کارت شناسایی و تبلت در اختیار دارند. مدیر اجرایی سرشماری استان گفت: این انتظار از خانوارها وجود دارد تا کدآماری 12 رقمی خود را که پس از ثبت نام در سامانه دریافت نموده اند، در دسترس قرار دهند و هنگام مراجعه ماموران، به آنان تحویل دهند. نصیری زاده تاکید کرد: خانوارهایی که هنگام مراجعه مامور، در منزل حضور ندارند، با استفاده از کد خانوار غایب که مامور به در منازل الصاق می‌کنند، می‌توانند به سامانه سرشماری 95 وارد شوند و به‌طور اینترنتی ثبت نام کنند. وی عنوان کرد: بنا بر اعلام مسئولان مرکز آمار ایران، اطلاعات اولیه سرشماری 3 ماه پس از اتمام سرشماری اعلام خواهد شد.

منبع: همشهری یزد

برچسب‌ها:, , ,

دیدگاهتان را بنویسید