۰

اجتماعی

توسعه بدون مشارکت سازمان های مردم نهاد امکان ندارد

آگوست 6, 2017 در 1:25 ب.ظ توسط

فرماندار یزد گفت: توسعه اجتماعی و فرهنگی بدون حضور و مشارکت فعال سازمان های مردم نهاد(سمن ها) امکان پذیر نیست و نباید هیچگاه از ظرفیت های عظیم مردمی برای حل مشکلات اجتماعی غافل شد.

مصطفی سالاری روز یکشنبه در جلسه انتخابات پنجمین دوره تعیین نماینده تشکل های غیردولتی در هیئت نظارت بر سمن های شهرستان، افزود: امروزه سمن ها به عنوان تشکل هایی که بدون هیچ چشم داشتی برای خدمت رسانی به مردم در حوزه های مختلف فعالیت دارند یاری دهنده دولت ها و جزو جدایی ناپذیر جامعه هستند.
وی برقراری ارتباط مناسب میان دولت و مردم را مهمترین وظایف سازمان های مردم نهاد برشمرد و تصریح کرد: سمن‌ها به عنوان پل ارتباطی دایم و شفاف، از یک سو مشکل و نظر مردم را به دولت منعکس می‌کنند، از سوی دیگر مردم را از ظرفیت‌ها، مسئولیت‌ها، محدودیت‌های و اقدام دولت آگاه می‌سازند.
سالاری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید چهارسال گذشته به دنبال افزایش کمیت و کیفیت سازمان های مردم نهاد بود، یادآورشد: دولت نیازمند مشارکت و تلاش همه ‌جانبه مردم به ویژه سمن هاست، در واقع هرچه مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف تسهیل‌ شود قطعاً جامعه‌ای توانمندتر و پویاتر تشکیل می‌شود.
فرماندار مرکز استان یزد در ادامه مردمی بودن و استفاده از خرد جمعی را به عنوان 2 شاخصه اصلی سازمان های مردم نهاد دانست و اظهار کرد: سمن ها می توانند با درک بهتر از شرایط موجود و احصاء نظر و پیشنهاد مردم طرح های ماندگار و مؤثرتری را در جامعه اجرایی کنند.
سالاری در ادامه با اشاره به وظایف هیأت نظارت بر سمن ها تاکیدکرد: در سال های گذشته نظارت بر سازمان های مردم نهاد با هدف تعامل و حمایت بیشتر برای ارتقای سطح کیفیت فعالیت ها در حوزه کاری تشکل ها انجام شد امیدواریم این روند سال های آتی ادامه یابد .
در این جلسه که 23 مسئول تشکل های غیر دولتی شهرستان یزد حضور داشتند، پس از 2 مرحله رأی گیری منصور کریمی زارچی با اکثریت مطلق آرا برای 2سال دیگر به عنوان نماینده سازمان های مردم نهاد در هیئت نظارت بر سمن های مرکز استان انتخاب شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید