۰

اجتماعی

توسعه اجتماعی مستلزم برنامه‌ریزی برای خانواده‌هاست

ژوئن 15, 2020 در 12:05 ق.ظ توسط

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد گفت: توجه به خانواده و برنامه‌ریزی برای این مهم مهمترین راهکار برای توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

«عباس ملازینلی» در اولین جلسه کارگروه هم‌اندیشی و پژوهش خانواده سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد، ‌اظهار کرد: توسعه اجتماعی و رفع چالش‌های موجود در حوزه خانواده مهمترین رسالت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای توسعه همه جانبه استان و کشور است.

وی با اشاره به نقش خانواده در توسعه فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی،‌ افزود: سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد سعی دارد با تدوین برنامه‌های مناسب و همچنین جذب مشارکت افراد دانشگاهی و کارشناس در این حوزه رسالت اجتماعی خود را برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهروندان انجام دهد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد با بیان این‌که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود ناشی از بی‌توجهی به ظرفیت خانواده در شکل‌گیری شخصیت افراد است،‌ گفت: کارگروه هم اندیشی و پژوهش در حوزه خانواده با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری یزد،‌ معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، مدیریت نمایندگی آستان قدس رضوی و جمعی از اساتید دانشگاه یزد در این سازمان تشکیل شده است.

ملازینلی بررسی پژوهش‌های انجام شده در ارگان‌های مختلف نظیر آموزش و پرورش و بهزیستی را از جلمه اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: به نظر می‌رسد تمرکز بر مسائل مختلف نظیر طلاق، ‌تربیت فرزندان، ‌ازدواج و جوانان،‌ نقش مهمی در تسریع به هدف رسیدن ایفا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد، این مسئول در پایان تصریح کرد: بررسی وضعیت موجود خانواده و تعیین راهکارهای لازم برای رفع چالش‌های مرتبط با جامعه هدف از جمله جدی‌ترین محور فعالیت این کارگروه در استان است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید