۰

پزشکی و بهداشت

تمجید معاون وزیر بهداشت از شاخص‌های درمانی استان یزد

اکتبر 2, 2019 در 2:15 ب.ظ توسط

ایرنا- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شاخص‌های درمانی یزد در کشور نمونه است گفت: این استان علاوه بر ارائه خدمات به بیماران بومی، بار درمان استان‌های همجوار را هم بر دوش دارد.

دکتر قاسم جان‌بابایی روز چهارشنبه در کارگاه تحلیل ریشه ای وقایع ناخواسته درمانی در یزد افزود: حضور بیماران غیر بومی برای درمان در این استان نشان از رضایت مراجعان از استان‌های کرمان، بندرعباس هرمزگان و استان‌های همجوار است.

وی اظهار داشت: آموزش به منظور پیشگیری از وقایع ٢٨ گانه درمانی یکی از اصول اساسی در امر درمان است و ضروری است تا این موضوع در کوریکولوم آموزشی دانشجویان علوم پزشکی گنجانیده شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد دکتر جان بابایی افزود: هدف از اجرای این فرآیند، آموزش کادر درمان به منظور مدیریت هر چه بهتر روند درمان بیمار و ارتباط گیری موثر با خانواده بیمار جهت ارائه گزارش سیر درمان بیمار و ایجاد جو روانی مناسب برای همراهان بیمار است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: چنانچه این اقدام در مراکز درمانی سراسر کشور نهادینه شود از ازدحام در اورژانس و بخش های بیمارستانی جلوگیری شده و روند درمان و ارائه خدمات به بیمار با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، اجرای فرآیند الکترونیک شدن خدمات نظام سلامت، استفاده از فرآیندهای بالینی، سطح بندی خدمات و نظام ارجاع و مدیریت هر چه بهتر اورژانس بیمارستان‌ها را از جمله مواردی برشمرد که دانشگاه باید اقدامات لازم جهت تسریع هر چه بیشتر در اجرای بهتر آنها را فراهم آورد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم در این مراسم از ارائه ١٠ میلیون و ٥٠٠ هزار خدمت درمانی در سال گذشته به بیماران بومی و غیربومی خبر داد و گفت: از مجموع این تعداد خدمت، حدود سه میلیون و ٥٠٠ هزار خدمت به بیماران غیربومی ارائه شده است.

محمود نوری شادکام اظهار داشت: طبق آمارها، ٤٧ درصد مراجعان به مراکز درمانی استان غیربومی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ٢٠ هزار نفر در حوزه سلامت و آموزش پزشکی در بخشهای دولتی و خصوصی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در سطح استان یزد تعداد ١٣ بیمارستان دولتی، یک بیمارستان تامین اجتماعی،چهار بیمارستان خصوصی، دو بیمارستان خیریه و دو مرکز جراحی محدود فعالیت دارند.

کارگاه تحلیل ریشه‌ای علل وقایع درمانی ناخواسته با حضور رییس و مسئولان دانشگاه، روسای بیمارستان‌ها، کارشناسان ایمنی ، سرپرستاران اتاق عمل، سوپروایزرهای بیمارستانهای دانشگاهی، دولتی، خصوصی و مراکز جراحی استان یزد برگزار شد.

همچنین معاون درمان وزیر بهداشت از فاز جدید اورژانس،بانک شیر مادر ، بخش ان آی سی یو ، جراحی کبد و پیوند قلب و کبد بیمارستان شهید صدوقی بازید کرد.

بازدید از مراکز درمانی شهرستان‌های خاتم و مهریز از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه دکتر جان بابایی به استان یزد بود.

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید