۰

اجتماعی

تدارک ویژه برای مهار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در «حسین آباد»

فوریه 20, 2017 در 11:59 ق.ظ توسط

به گزارش ایرنا، «علی اکبر حدادزاده» افزود: این ویروس طی چند روز گذشته در این منطقه مشاهده شد که بلافاصله اقدامات لازم برای قرنطینه، پاکسازی و معدوم سازی طیور آلوده انجام شد.
وی با بیان این‌که دامپزشکی استان با دقت و وسواس خاصی این بیماری را کنترل و با آن مقابله می‌کند، افزود: مراحل پاکسازی، قرنطینه و معدوم سازی بهداشتی در این مرکز با جدیت در حال انجام است.
حدادزاده تصریح کرد: با توجه به مهاجرت پرندگان به استان، احتمال انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به واحدهای دیگر وجود دارد. برای جلوگیری از انتقال این بیماری، مرغداران باید از هرگونه جابه جایی طیور و کود مرغی بدون مجوز دامپزشکی و خرید پرندگان زنده از دوره گردها خودداری کنند.
وی عنوان کرد: با توجه به این‌که پرندگان آزاد پرواز و مهاجر عامل اصلی انتقال این بیماری در استان و کشور هستند، نیاز است برای کنترل و جلوگیری از انتقال این بیماری، از خرید و فروش هر نوع پرنده آزاد پرواز، زینتی، آبزی پرور و بومی خودداری شود.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد از مردم خواست در صورت مشاهده تلفات غیر طبیعی در طیور خانگی این تلفات را به این اداره کل گزارش کنند.
حدادزاده توصیه کرد: همچنین شهروندان انواع مرغ‌ها و پرندگان خود را در قفس نگهداری کنند و ظرف غذا و آب آنها را از سایر پرندگان و حتی کبوترها و گنجشک‌ها دور نگه دارند.
وی عنوان کرد: هیچ گونه نگرانی در زمینه تهیه تخم مرغ و گوشت مرغ در استان وجود ندارد. شهروندان هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای آن توجه داشته باشند.
مدیر کل دامپزشکی استان از مدیریت بحران ، نیروی‌های انتظامی و سایر دستگاه‌های استان تشکر کرد که در زمینه مهار و کنترل آنفلونزا فوق حاد پرندگان دامپزشکی استان را همراهی کردند.

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید