۰

اجتماعی

تاخت و تاز موج ششم کرونا در یزد

ژانویه 31, 2022 در 9:03 ق.ظ توسط

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از تاخت و تاز موج ششم کرونا در این استان با افزایش آمار بستری‌ها به قریب به ۳۵۰ نفر خبر داد.

دکتر «ابراهیم سلمانی» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به شناسایی ۲۷۶ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان طی شبانه روز گذشته، از بستری ۱۲۸ بیمار از این تعداد در مراکز درمانی استان خبر داد.

وی تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای استان در حال حاضر را ۳۴۸ بیمار ذکر کرد و گفت: ۷۴ نفر از این بیماران به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به فوت دو بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته که البته هر دو نیز از شهرستان یزد بودند، گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، مروست، مهریز و اردکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

سلمانی ضمن تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین دریافت دوز سوم واکسن با توجه به شیوع سریع سویه اُمیکرون، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های اشکذر و بافق در استان نیز در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

این مسئول هرگونه از ساده انگاری نسبت به این بیماری را موجب اوج گرفتن بیشتر آن و بروز تلفات بالای جسمی و جانی بالا در استان دانست.منبع: ایسنا

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید