۰

سیاسی

بی اطلاعی از سن و مدت خدمت استاندار یزد

سپتامبر 18, 2018 در 1:44 ب.ظ توسط

مرضیه ماندگاری – با تأیید مصوبه منع بکارگیری بازنشستگان در شورای نگهبان و ابلاغ آن به رئیس‌جمهور، رسانه‌ها فهرست‌های مختلفی از مدیران ارشدی که مشمول این قانون می‌شوند منتشر کرده‌اند. از جمله این فهرست‌ها، اسامی استانداران بازنشسته‌ای است که باید به‌زودی صندلی‌های خود را ترک و به مدیران جوان‌تری واگذار کنند.
به گزارش «صبح یزد»، در تمامی این فهرست‌ها آنچه عجیب به نظر می‌رسد عدم اطلاع رسانه‌ها از اطلاعات شخصی استاندار یزد است به گونه‌ای که هیچکس از سن، محل تولد و مدت خدمت محمود زمانی قمی اولین استاندار غیر بومی یزد اطلاع دقیقی در دست ندارد.
زمانی قمی کمتر از یکسال قبل به سمت استانداری یزد منصوب شد اما در آن زمان نیز در سوابق کاری او که برای رسانه‌ها ارسال شد هیچ اشاره‌ای به اطلاعات شخصی و سال و محل تولد و مدرک دقیق تحصیلی وی نشده بود و تنها به همین نکته بسنده شده بود که او دارای مدرک کارشناسی ارشد است.
خبرنگار صبح یزد دیروز با یک مقام مسئول در استانداری یزد تماس گرفت تا از سن استاندار و مدت خدمت او بداند اما این مقام مسئول اعلام کرد که او نیز از سن استاندار و سابقه کاری‌اش اطلاع دقیقی ندارد. وی در عین حال اعلام کرد که زمانی قمی بازنشسته است و در برخی جلسات نیز اعلام کرده که پس از ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سمت خود استعفا خواهد کرد.

کدام استانداران باید بروند؟
موضوع بازنشسته‌ها تنها معطوف به دولت نیست و شامل حال قوای دیگر از جمله قوه قضاییه نیز می‌شود اما با این حال قوه مجریه بیشترین میزان بازنشسته‌ها را به خود اختصاص داده و در این بین وزارت کشور به‌دلیل انتخاب مستقیم استانداران باید تصمیم اساسی برای بسیاری از استانداری‌ها بگیرد.
پیش‌تر جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، تعداد استانداران بازنشسته را 15 نفر اعلام کرده بود.
بر اساس گزارش‌ها، استانداران آذربایجان شرقی، البرز،‌ اصفهان، اسلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی،‌ رضوی و شمالی، فارس، قزوین، قم، مازندران، مرکزی و همدان بازنشسته هستند و جای خود را باید به چهره‌های جوان‌تر بدهند.
طبق بندهای الف ــ ب ــ ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، به‌کارگیری بازنشستگان در سمت‌های رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس، نمایندگان مجلس، اعضای شورای نگهبان و معاونان رئیس‌جمهور از این قانون مستثنی بوده و به‌کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح نیز با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا فقط در دستگاه متبوعشان مجاز است.
فهرست استانداران و آن دسته از استاندارانی که مشمول «طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» می‌شوند، به‌شرح ذیل است:

 

منبع: روزنامه صبح یزد

 

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید