۰

یادداشت

بگذارید ما یزدی های مسلمان همزیستی خود با زرتشتیان را داشته باشیم

اکتبر 24, 2017 در 12:33 ب.ظ توسط

میرزا علی آیت اللهی: مسلمانان یزد بیش از هزار سال است که با زرتشتیان هم‌زیستی نه تنها مسالمت‌آمیز بلکه دوستانه‌ای داشته‌اند. خود را از منظر اقدامات اجتماعی از یکدیگر جدا نمی‌دانستند و با حفظ اعتقادات مذهبی با یکدیگر زندگی کرده‌اند. در زمان‌های قحطی و حمله از سوی سایر اقوام با هم مقاومت کرده و با هم گریسته و درایام شادی با یکدیگر خندیده و شادی کرده‌اند.

کمتر کسی است که از خدمات مرحوم مارکار به مردم یزد به نیکی یاد نکند و برای ارزش موقوفات این مرد ارج قایل نشود. زرتشتیان در یزد مدرسه دایر کردند تا فرزندان مسلمانان نیز درس بخوانند و در آبادانی شهر کوشیدند و می‌کوشند و با این مردم زیستد و می‌زیند. و علی‌رغم نگرانی از هم زیستی با پیروان بعضی از ادیان دیگر مردم به‌ راحتی با زرتشتیان زندگی کردند و حتی از اختلاط و بازی فرزندان‌شان با یکدیگر هم نگرانی به دل راه نمی‌دادند و نمی‌دهند.

انتخاب سپنتا نیکنام برای شورای یزد با آرای مسلمانان بوده است. مگر نه این که امام اول شیعیان و خلیفه مسلمین مولی امیرالمومنین علیه‌السلام در آستانه شهادت و پس از ضربت خوردن از تخصص پزشک یهودی بهره می‌برد؟ چه دلیلی دارد مردم یک شهر از تخصص و توانایی یک زرتشتی نجیب و صاحب نظر بی‌بهره بمانند؟ مگر رأی یک عضو از شورا در بین چندین نفر چقدر می‌تواند بر سرنوشت مسلمین موثر باشد که استناد به مطالبی می‌کنید تا آنها را حاکم برسرنوشت مسلمین نبینید؟

نمایندگان عزیز و دست‌اندرکار مجلس شورای اسلامی اعضای محترم شورای نگهبان و سایر دست‌اندرکاران عزیز لطفا بگذارید مردم این شهر زندگی خودشان را در کنار همشهریان همراه و بی‌آزارشان ادامه دهند و آن‌ها را از فیض مسالمت و بهره‌گیری از توانایی یکدیگر محروم نکنید.

جلوگیری از عضویت این مرد در شورای اسلامی شهر یزد در کوتاه‌ مدت ممکن است مشکلی نداشته باشد ولی یقینا در دراز مدت موجب وهن نظام اسلامی است.

 

برچسب‌ها:, , ,

دیدگاهتان را بنویسید