۰

اجتماعی

برگزاری حضوری و غیرحضوری کارگاه‌های آموزشی ازدواج در استان یزد

ژوئن 9, 2020 در 11:54 ق.ظ توسط

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد از برگزاری حضوری و غیرحضوری کارگاه‌های آموزشی ازدواج این استان در سال جاری خبر داد.

«مسعود شریعتی» در این رابطه تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری کارگاه‌ها به صورت حضوری در مناطق سفید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد حداقل شرکت‌کنندگان (۲۰ تا ۳۰ نفر) توسط مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و سمن‌های فرهنگی و اجتماعی، ازدواج و خانواده و سایر بخش‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آنلاین و غیرحضوری نیز با تمهیدات لازم در فضای مجازی توسط مراکز تخصصی مشاوره، سمن‌ها و مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده با در نظر گرفتن تمامی استانداردها و استفاده از وب کنفرانس به صورت اسکای‌روم انجام می‌پذیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: خانواده، یک نهاد مهم اجتماعی است و اهمیت بنیادین دارد که روی بخش‌های دیگر جامعه تأثیرگذار است و اگر جوانان بدون آموزش و مهارت و همچنین پختگی لازم به تشکیل خانواده اقدام کنند، خسارت عاطفی و مالی زیادی برای فرد، خانواده و همچنین جامعه وارد می‌شود.

شریعتی ادامه داد: مسایل و مشکلات موجود در حوزه ازدواج از جمله افزایش ناسازگاری میان زوجین، مشکل در روابط با خانواده­‌ها، انتظارات غیرمعقول از یکدیگر و به دنبال آن مشکلات اجتماعی و فرهنگی، ضرورت آموزش و فرهنگ­‌سازی را ایجاب می‌کند لذا تلاش داریم از طریق آموزش­‌های پیش از ازدواج در جوانان، زمینه آگاه­‌سازی و کمک به شکل­‌گیری ازدواج‌های موفق و خانواده پایدار را به ارمغان آوریم.

وی بیان کرد: همچنین شیوع پیش‌بینی‌نشده کرونا از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و مشکلات ناشی از آن موجب شدت گرفتن بسیاری از مشکلات از جمله اختلافات میان زوجین، مشاجرات نوجوانان و والدین شده است، بر این اساس با توجه به نیاز کنونی جوانان خانواده‌ها و نامعلوم بودن پایان این وضعیت، کارگاه‌ها در سال ۹۹ به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد و سرفصل‌های آموزشی متناسب با شرایط کنونی تدوین شده است.

این مسئول اضافه کرد: نهادینه­‌سازی آموزش پیش از ازدواج به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در بروز آسیب­‌های اجتماعی به ویژه طلاق، افزایش دانش و بینش جوانان در آستانه ازدواج در امر انتخاب همسر مناسب، کمک به فرآیند تصمیم‌گیری جوانان در آستانه ازدواج و رشد کمی و کیفی آموزش­‌های چند رسانه­‌ای با موضوع ازدواج در فضای مجازی از اهداف برگزار این کارگاه‌های آموزشی است.

به گفته‌ی مدیر کل ورزش و جوانان استان، جوانان مجرد با اولویت گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال اعم ازدانش‌آموزان متوسطه دوم، ورزشکاران، جوانان عضو هلال احمر، اعضای سازمان­‌های مردم­ نهاد جوانان استان، طلاب حوزه علمیه، نخبگان جوان، بسیجیان، سربازان، کارگران، جوانان شاغل در صنوف مختلف مخاطبان این طرح هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، شریعتی با اشاره به این که در سال گذشته ۲۰۱ کارگاه آموزشی ازدواج با فراگیری و شرکت بیش از چهار هزار نفردر سطح استان برگزار شده است، تصریح کرد: طبق برنامه وزارت ورزش و جوانان در سال جدید باید ۱۸۰ کارگاه با فراگیری و شرکت ۵۴۰۰ نفر در سطح استان برگزار شود که با برنامه‌ریزی و تلاش بیش از این تعداد را برگزار خواهیم کرد.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید