۰

اجتماعی

برگزاری بزرگداشت آیت الله شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) با کمک های مردمی

می 8, 2018 در 1:50 ب.ظ توسط

نشست خبری ستاد بزرگداشت آیت الله شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) با حضور اعضای ستاد برگزاری این مراسم برگزار شد و اعضای این ستاد به تشریح برنامه های این بزرگداشت پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ابتدا گفت: 45 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال‌شده که در نهایت 20 مقاله از بین این مقالات پذیرفته‌شده است.

وی در ادامه افزود در افتتاحیه این کنگره آیت‌الله استادی و در اختتامیه این کنگره که در عصر روز 20 اردیبهشت برگزار می‌شود، آیت‌الله حسینی بوشهری به سخنرانی می‌پردازند و در کنار آن مقالاتی در این خصوص ارائه می‌شود.

استاندار یزد در ادامه به تشریح برنامه های این بزرگداشت پرداخت و گفت: انجمن مفاخر یزد در سال 95 تصمیم می‌گیرد تا بزرگداشتی برای معرفی ابعاد شخصیتی فقیه اخلاقی، عالم عاقل و عارفی بزرگ مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی برگزار کند.

زمانی قمی افزود مرحوم آیت الله شیخ غلامرضا یزدی فقیه خراسانی یکی از مفاخر برجسته استان بوده و برگزاری بزرگداشت این فقید احیای اخلاق معنوی و اسلامی است. ایشان نمونه ای بارز از شخصیت اخلاق مدار در جامعه بوده و پرداختن به ویژگی های اخلاقی این عالم بزرگ نیاز جامعه و بشر امروزی است و توجه به احیای اخلاقی مهمترین هدف برگزاری این بزرگداشت است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه تاکید امام جمعه یزد نسبت به مردمی بودن این کنگره بوده خاطرنشان کرد: بعد از این تاکید آیت‌الله ناصری یزدی، اختصاص اعتبار مصوب از دولت را منع کردیم و تنها به انجمن مفاخر استان سال قبل 30 میلیون تومان از سوی وزارت ارشاد پرداخت شد که وظیفه این انجمن هم در ارتباط با همه مفاخر استان است.

وی در ادامه افرود تمامی بودجه های این کنگره مردمی است و از مردم کمک گرفته شده است و سعی داریم تا منش مردمی حاج شیخ را در این کنگره معرفی کنیم و سعی داریم هزینه های ان از مجاری غیر دولتی ارائه شود.

زمانی قمی حضور علما و روحانیون برجسته کشوری را در این همایش مهم عنوان کرد و افزود: حضور این افراد بیانگر ارزش های دینی و معنوی این کنگره و این عالم ربانی است.  

کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ غلامرضا یزدی فقیه خراسانی بیست اردیبهشت ماه با حضور علما و روحانیون برجسته و اساتید دانشگاهی و دانشجویان و عموم مردم دیار دارالعباده در آستان مقدس امامزاده حعفر یزد برگزار می شود.

برچسب‌ها:, , ,

دیدگاهتان را بنویسید