۰

ورزشی

برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی ترامپولین جهت کسب سهمیه المپیک در یزد

فوریه 16, 2019 در 1:18 ب.ظ توسط

دومین دوره اردوی آمادگی تیم ملی ترامپولین جهت کسب سهمیه المپیک از تاریخ 18 تا 25 بهمن در یزد برگزار شد. در این دوره از تمرینات، شش ورزشکار از استان‌های یزد، تبریز، اردبیل، مرکزی، مازندران و هرمزگان جزیره کیش حضور داشتند.
ناصر خضری سرمربی تیم ملی ترامپولین در گفتگو با پایگاه خبری یزدِ آگاه اظهار داشت؛ در این اردو روزانه دو نوبت تمرین داشتیم و با حضور جناب آقای دشتی که به عنوان مربی بدن‌ساز در این اردو در کنار ما بودند یک آزمون آمادگی جسمانی انجام گرفت و طراحی تمرین شد تا در اردوی بعد ملی پوشان به حداکثر آمادگی جسمی برسند.
وی در ادامه گفت: برای حضور در مسابقات بلاروس که در دهه اول اردیبهشت سال آینده برگزار می‌گردد سه اردوی دیگر در شهرهای تهران، اردبیل و مازندران یا اراک پیش رو داریم.
خضری بیان داشت برای کسب سهمیه المپیک ملی پوشان می‌بایست در 6 تا 8 وردکاپ جهانی شرکت کنند تا بتوانند رنک مورد نظر برای کسب سهمیه را بدست آورند.
سرمربی تیم ملی در بیان کمبودها اظهار داشت ما از لحاظ سخت‌افزاری که همان ترامپولین هست در مضیقه هستیم و این وسیله‌ای هم که با آن تمرین می‌کردیم از تهران به امانت گرفته بودیم.
وی گفت یزد در حال حاضر پایگاه ترامپولین کشور است و برای بدست آوردن این عنوان سختی‌های زیادی متحمل شدیم و جناب آقای نواب که رئیس شاخه ترامپولین هستند تلاش زیادی برای کسب این عنوان داشته‌اند. برای حفظ این جایگاه راه سختی پیش رو داریم و نیاز به همت مسئولین به‌ویژه در فراهم آوردن سخت‌افزار این رشته (کفی و فنر ترامپولین) برای حفظ این جایگاه هستیم.
حسام‌الدین نواب رئیس شاخه ترامپولین در ادامه افزود، معضل اصلی ما در این رشته تهیه سخت‌افزارهای استاندارد و روز دنیاست که بسیار سخت شده است و تا زمانی که تجهیزات را نداشته باشیم رسیدن به سطح جهانی کار بسیار دشواری است ولی با امکانات موجود ورزشکاران خود را به رده‌های بالا رسانده‌اند و رسیدن به این سطح با این سخت‌افزارها بسیار کار بزرگی بوده است.
ایشان اظهار داشتند؛ مسئولین از این ورزش حمایت کرده‌اند ولی کار در عمل به مشکل می‌خورد چون واردکردن این تجهیزات دشوار است ولی ما در مدت زمان یک سال و نیم که مسئولیت این شاخه را پذیرفته‌ایم 21 نفر را برای مسابقات، کلاس‌های آموزشی و کسب دانش و تجربه به خارج از کشور اعزام کرده‌ایم و جایگاه و سرمایه خوبی در این زمینه داریم.
وی با بیان اینکه فدراسیون ژیمناستیک و کادر فنی تیم ملی تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه انجام می‌دهند ولی ما یکی از وردکاپ‌ها را از دست داده‌ایم اظهار داشت؛ اعزام ورزشکاران بر عهده وزارت ورزش و جوانان است و آنها هم محدودیت‌های خاص خودشان را دارند ولی اگر ما نتوانیم در این 5 اعزام جهت کسب رنک جهانی شرکت کنیم عملاً شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک از دست می‌دهیم.

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید