۰

پزشکی و بهداشت

بانوان یزدی کمتر از میانگین کشور خون اهدا می‌کنند

ژوئن 12, 2020 در 5:13 ب.ظ توسط

مدیر کل انتقال خون یزد با بیان این‌ که اهدا خون بانوان در این استان پایین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: بانوان بهترین مروجین فرهنگ اهدای خون در خانواده هستند.

دکتر «نقی تقوایی» در نشست هم‌اندیشی با مسئول بسیج جامعه بانوان استان یزد،‌ اظهار کرد: انتقال خون استان در شاخص‌های اختصاصی از جمله متوسط اهدای خون، متوسط اهدای خون مستمر و سلامت خون، بالاتر از میانگین کشوری است و این در حالی است که اهدای خون بانوان یزدی پایین تر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که متوسط اهدای خون بانوان در کشور پنج درصد است،‌ افزود: در استان یزد تقریبا سه درصد از کل اهداکنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد در ادامه با تاکید بر نقش بانوان در اهدای خون، گفت: بانوان بهترین مروجین فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند و خانه‌ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهداکننده خون بهره‌مند باشد همانند یک پایگاه ترویج فرهنگ اهدای خون است.

تقوایی با تاکید بر ظرفیت و قابلیت‌های بسیج در حوزه فرهنگ سازی اجتماعی،‌ تصریح کرد: بانوان در عرصه‌های مختلف حضور فعال دارند و امیدوارم در زمینه اهدای خون نیز مشارکت کنند و اهدای خون را در تقویم زندگی خود قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی انتقال خون یزد، این مسئول در پایان با اشاره به وجود هشت حوزه بسیج بانوان در استان یزد خاطرنشان کرد: از هر حوزه یک نفر به عنوان رابط اهدای خون انتخاب و جهت آموزش‌های اولیه به انتقال خون معرفی می‌شود و با هماهنگی و برگزاری جلسات آشنایی با اهدای خون در مسیر ترویج فرهنگی اهدای خون در بین بانوان قدم بر می داریم.

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید