۰

اجتماعی

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کانون وکلای داگستری و خانه مطبوعات یزد

فوریه 22, 2018 در 11:43 ق.ظ توسط

دکتر محمدحسین جعفری به مناسبت روز وکیل، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: هفتم اسفند ماه سالروز تشکیل کانون وکلای دادگستری در ایران می‌باشد و این روز به‌عنوان روز وکیل مدافع نام‌گذاری شده است.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد افزود: کانون وکلای دادگستری یک نهاد خودگردان می‌باشد که در سال ۱۳۰۹ شکل گرفته و حتی در زمانی که در زیر مجموعه دادگستری بود هیچ ردیف بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کرد و همه هزینه‌های آن از محل حق عضویت وکلا در کانون تأمین می‌شود.
وی در ادامه گفت: کانون وکلا و رسانه‌ها و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی شباهت‌های زیادی دارند و این دو اهداف مشترکی دارند که یکی از این اهداف حائل شدن بین مردم و دولت بوده و دیگر اینکه تحقق حکم‌فرمائی قانون‌مدار از اهداف مشترک این دو نهاد می‌باشد.
جعفری در ادامه افزود: از نتایج این اهداف مشترک تحقق حکم‌فرمائی قانون‌مدار می‌باشد و لازم است برای این موضوع هم مطبوعات و هم کانون وکلا به صورت مستقل و مجزا عمل کرده تا بتواند در راستای پیگیری مطالبات مردم و تحقق اهداف خود مؤثر باشند.
وی خاطرنشان ساخت: کانون وکلای دادگستری استان در کشور بیست و چهارمین کانونی می‌باشد که تشکیل شده و در حال حاضر ۸۳۷ نفر وکیل پایه یک دادگستری و ۳۵۹ کارآموز با این کانون همکاری دارند.
جعفری تصریح کرد: از سوی دیگر استقرار دفتر کانون وکلا و دیگر نهادهای دولتی دریافت تاریخی موجب ایجاد امنیت در این بافت شده و باعث پیشگیری بسیاری از معضلات در این بافت می‌شود و معتقد هستیم اگر دولت به جای مسکن مهر در یزد بافت تاریخی را احیا و بازسازی می‌کرد تا مردم و جوانان با رغبت بیشتری در این بافت ساکن می‌شدند یک امتیاز خوب برای استان و بافت تاریخی محسوب می‌شد.
وی در ادامه افزود: آموزش مهم‌ترین رکن مصلحت عمومی بوده و کانون در حوزه حقوق شهروندی نیز با دستان خالی دوره‌های آموزشی را برگزار نموده و در مبحث برگزاری آزمون‌های وکالت در سال گذشته ۲۷۰۰ شرکت کننده از سراسر کشور امسال ۱۸۰۰ نفر در استان در این آزمون‌ها شرکت کردند.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان در پایان و اظهار داشت: این کانون در نظر دارد به‌زودی همایشی با عنوان سانحه هواپیمایی تهران – یاسوج را به منظور بررسی حقوق شهروندی در مورد داشتن پروازهای سالم و ایمن را در یزد برگزار نماید.
در پایان این نشست کانون وکلای دادگستری استان با خانه مطبوعات تفاهم‌نامه‌ای را به منظور آموزش حقوق شهروندی به امضاء رساندند.

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید