۰

دسته‌بندی نشده

اقتصاد دانش بنیان و شهر هوشمند از ملزومات توسعه‌ی یزد است

سپتامبر 20, 2021 در 8:36 ق.ظ توسط

استاندار یزد نسبت به توسعه فعالیت‌های شورا و شهرداری با محور نوآوری تاکید کرد و گفت: اقتصاد دانش بنیان و شهر هوشمند و فعالیت‌های نوین از لازمه‌های توسعه استان است.

«محمدعلی طالبی» در مراسم تودیع و معارفه شهردار شهر میراث جهانی یزد که شب گذشته در باغ دولت آباد یزد برگزار شد، با بیان این که کرونا بخشی از این مشکلات مدیریت استان بود، گفت: اقدامات خوبی توسط شورای شهر با پوشش خدمات و نیازهای متنوع شهر انجام شد.

وی شهردار منتخب را مدیری جوان، با انگیزه و فعال دانست و گفت: این مسئول، همکاری خوبی با مجموعه مدیریت استان داشته و انتخاب ما در سازمان شهرداری‌ها بود و دوره موفقی را در این سازمان شاهد بودیم. وی یکی از بهترین انتخاب‌هایی بود که می‌توانست برای سمت شهرداری یزد صورت بگیرد که با نگاه توانمند مدیران استانی شورای ششم اتفاق افتاد.

استاندار به همگرایی خوب دستگاه‌های مختلف و نهادهای عمومی حول موضوعات عمومی توسعه استان اشاره کرد و گفت: این روند، موفقیت‌های خوبی را برای استان رقم زد و تداوم تعامل و همگرایی مورد نیاز استان و مردم استان را شاهد بودیم.

وی اقتصاد دانش بنیان و شهر هوشمند و فعالیت‌های نوین را از لازمه های توسعه استان دانست و گفت: امروز شاهدیم که در مجموعه شهرداری، پیگیری این راهبرد می‌تواند انگیزه شهروندان را بیشتر و انگیزه‌های جدیدی را در سطح استان و شهر خلق کند.

استاندار با بیان این که کارخانه نوآوری مورد خوبی برای ورود شهرداری در این حوزه است، گفت: خوشبختانه بحث اقتصاد دانش بنیان در دستور کار شهرداری است.

طالبی به مسئله گردشگری به عنوان محور توسعه استان و اقدامات مطلوب انجام شده اشاره و تصریح کرد: کارهای خوبی خصوصا در حوزه ارتقای زیرساختی استان اتفاق افتاده و شهرداری امکان خوبی برای حرکت در حوزه‌های حفظ محیط زیست و توسعه‌ دارد.

وی به مدیریت جوان شهرداری اشاره کرد و گفت: انگیزه درون شورای شهر وجود دارد و انگیزه مدیران جوان می‌توانند منجر به تداوم کارهای خوب و باز شدن صفحات جدید در عرصه خدمت باشد.

«غلامحسین دشتی» رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم با بیان این که شورا در سه برنامه تاکنون اقدام کرده است، گفت: انتخاب شهردار، اجرا و تدوین برنامه‌های فوری، دراز مدت وکوتاه مدت و طرح‌ها و لایحه‌ها در این خصوص برنامه‌ریزی و به حل مسائل روزمره پرداخته شد.

وی انتخاب شهردار را شامل تشکیل یک کمیته و بررسی ۹ محور تخصصی و تشریح ۲۰۰ خدمت ذکر کرد و گفت: خوشایند است که شهردار ما از بین ۵۳ شهردار که بعضاً کشوری نیز بودند، انتخاب شده است اما از مجموعه تجربیات ملی هم استفاده می‌کنیم.

دشتی با بیان این که یزد شهری تنها متعلق به یزدیها نیست بلکه در سطح جهانی مطرح است، گفت: امروز با افتخار شهردار خودمان را به عنوان دوازدهمین عضو شورا انتخاب می‌کنیم و تماماً در کنارش هستیم.

رئیس شورای شهر یزد با بیان این که با رسانه‌ها ارتباطی مستقیم داریم، گفت‌: زیربنای خوبی برای اقدامات پیش‌رو آماده شده اما در عین حال کاستی‌هایی هم داریم.

وی با بیان این که باید مشارکت‌جویی در سطح نخبگان و عامه مردم و ارائه ایده‌ها در سطح شهر به بهره‌برداری برسد، گفت: یزد سنتی با هویت دینی و تاریخی را با روش‌های مدرن باید اداره کنیم و بسازیم و از طرفی در مراحل تدوین برنامه، اجرا و نظارت و نگهداری نیز باید از مردم مشارکت گرفته شود.

دشتی رویکرد علمی و فناورانه در ساخت و نگهداری و پایداری شهر را یادآور شد و گفت: ما شهر بنیانگذاران هستیم به طوری که حوزه علمیه قم هم مدیون یزد است و مصادیق مشابه زیادی همانند این مورد داریم.

وی کارآفرینی و مدیریت ویژه یزدی‌ها را نیز یاداور شد و گفت: یزد از ابتدا منشا نوآوری و خلاقیت هم بوده است لذا ایجاد درآمد پایدار و کاهش فشار مردم و تعادل خدمت به مردم نیز از برنامه‌های شوراست.

وی مشارکت و یکپارچگی در مدیریت استان را یادآور شد و گفت: در نظر داریم طرح‌های نیمه تمامی که زحمتش را در دوران قبل کشیده‌اند، تمام می‌کنیم.

رئیس شورای شهر یزد با تاکید بر اینکه باید پساب آب را بدون پیش شرط حل کنند، گفت: باید سهم این استان دارای شهر جهانی را اخذ کرده و از این سهم، به ما بدهند.

وی به لزوم توسعه گردشگری از بعد فرهنگ و صنعت نیز تاکید کرد و گفت: بزرگترین ویژگی یزد، پیام توحید این شهر است و همه مردم یزد از دانش آموزان تا بازاریان باید مهمانپذیر باشند.

دشتی در پایان با بیان این که یزد هنوز ناشناخته است، گفت: باید نسبت به لزوم شهرشناسی و تبدیل شهرنشینی به شهروندی اقدام کنیم.

در این نشست ضمن قدردانی از «جمال الدین عزیزی» شهردار سابق یزد، «ابوالقاسم محی الدینیء به عنوان شهردار جدید این شهر جهانی معرفی شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید