۰

اقتصادی

اعلام سهیمه طرح مشوق بیمه‌ای استان یزد

نوامبر 8, 2020 در 10:09 ب.ظ توسط

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: گرچه سهمیه استان در طرح مشوق بیمه‌ای ۴۸۰ نفر اعلام شده، اما محدودیتی در این زمینه نیست و امکان ثبت نام افراد بیشتر وجود دارد.

فریبا آیت اللهی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما درباره طرح مشوق بیمه‌ای اظهار داشت: این طرح قبلا اجرا می‌شد، اما به دلیل مشکلاتی که داشت با رضایت کارفرما همراه نبود و بر این اساس توسط دولت اصلاح شد.

وی افزود: در این طرح هر کارفرمایی که نیروی کار فارغ التحصیل دانشگاه یعنی دارای مدرک لیسانس به بالا داشته باشد را استخدام کند، بیمه سهم کارفرما به اضافه سه درصد سهم بیمه بیکاری تا دو سال از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می‌شود.

آیت اللهی با اشاره به اینکه قبلا حداکثر سن ۳۵ سال بود، گفت: شرایط احراز نیروی کار هم اکنون حداکثر سن به ۳۸ سال رسیده است. در قانون قبلی آمده بود که در دو سال اخیر سه ماه بیشتر بیمه نداشته باشد، اما هم اکنون کسانی که سابقه بیمه کمتر از ۳۶ ماه داشته باشد مشمول این طرح خواهند بود.

وی عدم محدودیت ظرفیت پذیرش نیروی کار جدید فارغ التحصیل را از دیگر تسهیلات طرح برشمرد و ادامه داد: وجه مشوق و بیمه به صورت مستقیم از سوی وزارت به حساب کارفرما واریز می‌شود و کارفرمایان دیگر مشکلی با تأمین اجتماعی نخواهند داشت.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برخورداری واحد‌های آسیب دیده از کرونا را از مهمترین موارد این طرح عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: حتی نیرو‌های فارغ التحصیلی که به دلیل کرونا بیکار شده اند نیز در این طرح مورد توجه قرار گرفته و می‌توانند به کار خود بازگردند و مشمول این طرح شوند.

وی تأکید کرد: امکان بهره مندی کارگاه‌های جدید التاسیس و امکان استفاده از بیمه بیکاری برای افراد جذب شده در قالب طرح در صورت بیکار شدن هم از دیگر مزایای طرح فوق است.

آیت اللهی افزود: کارفرمایانی که دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد بیمه کارگاهی هستند می‌توانند به سایت https://moshavegh.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

وی درباره اینکه سهم استان ۴۸۰ نفر است، توضیح داد: سهم کل کشور ۱۵ هزار نفر بوده و به استان یزد ۴۸۰ نفر اختصاص یافته است. اما اگر تعداد کارگران فارغ التحصیل از این عدد بیشتر شود، هیچ مشکلی وجود ندارد گرچه با توجه به شرایط کرونا بعید است آمار از ۴۸۰ نفر بالاتر برود.

 

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید