۰

یادداشت

استانداری یزد محل کارآموزی نیست

نوامبر 1, 2018 در 10:57 ق.ظ توسط

مرضیه ماندگاری – “انتخاب استاندار جدید” بحث داغ این روزهای سیاسی استان است که بسیاری از فعالان سیاسی، رسانه‌ها و مردم را با خود درگیر کرده است.
بازار گمانه زنی‌ها هم این روزها حسابی داغ است و گزینه‌های جدید یکی پس از دیگری در فضای سیاسی استان مطرح می‌شوند.
در سایت‌های خبری و رسانه‌های استان هر هفته یک گزینه به گزینه‌های قبلی استانداری اضافه می شود، گزینه‌هایی که همگی غیربومی و از معاونان استانداری دیگر استان‌ها هستند.
یک روز گزینه‌ای از سمنان می آید، روز دیگر از اصفهان، هفته بعد همدان و این اواخر نیز زمزمه‌هایی از یک گزینه جدید از هرمزگان برای تصدی استانداری یزد به گوش می‌رسد.
با وجود اینکه مطرح شدن این گزینه‌ها صرف نظر از غیر بومی بودنشان، بیشتر به دلیل کم تجربگی و نداشتن سوابق حرفه‌ای، واکنش‌های زیادی را در بین مردم و مسولان برانگیخته، اما نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته در خصوص مطرح شدن چنین گزینه‌هایی توجیهات جالبی را عنوان کرده است.
ابوالفضل موسوی بیوکی در تازه‌ترین مصاحبه خود با یکی از رسانه‌های استان دلیل طرح چنین گزینه‌هایی را تصمیم دولت بر انتخاب یک استاندار غیربومی و همچنین نگاه مسئولان کشوری به یزد به عنوان استان تربیت کننده و پرورش دهنده مدیران لایق و توانمند عنوان کرده است.
بنابر اظهارات موسوی، مقامات کشوری در انتخاب استاندار غیربومی برای یزد معتقدند برای ساخته‌ شدن و ارتقای مدیران ملی باید این افراد مدتی در یزد خدمت کنند چرا که مدیران با خدمت در یزد از قابلیت مدیریت در سطوح ملی برخوردار می‌شوند!
هرچند از مسئولان استان و نماینده‌های استان در مجلس انتظار می رفت که در برابر انتخاب و مطرح شدن گزینه‌های غیربومی مقاومت کنند و نظر مسئولان کشوری را به سمت گزینه‌ای توانمند و با سابقه و بومی سوق دهند، اما اظهارات اخیر این نماینده مجلس تعجب آور و دور از ذهن است.
گویا قرار است چنین گزینه‌هایی که در معاونت‌های سیاسی استانداری شهرهای دیگر مشغولند تنها برای اینکه به مدیرانی لایق‌تر، متعهدتر و توانمندتر تبدیل شوند به عنوان استاندار یزد انتخاب شوند.
حتی اگر حرف آقای موسوی نماینده یزد را هم بپذیریم که یزد مهد پرورش مدیران توانمند و لایق است اما یزد با وجود مشکلات و چالش‌هایی که در زمینه آب، خشکسالی، اقتصاد و صنعت با آن مواجه است عرصه ای برای کارآموزی مدیران جدید نیست.
یزد نیازمند استانداری است که بتواند در این فرصت کوتاه سه ساله، مسائل و مشکلاتی که استان با آن درگیر است را مرتفع سازد نه اینکه بستری باشد برای آزمون و خطا و کسب تجربه مدیران غیربومی.

 

منبع: صبح یزد

برچسب‌ها:, , ,

دیدگاهتان را بنویسید