۰

فرهنگ و هنر

ارسال 407 اثر به دبيرخانه جشنواره دوازدهم فیلم کوتاه و مستند رضوی

جولای 10, 2017 در 6:30 ب.ظ توسط

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان يزد و دبير دوازدهمين جشنواره ملی فيلم كوتاه و مستند رضوی در جمع اصحاب رسانه به تشریح برنامه های این جشنواره پرداختند.
علي غياثي ندوشن در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: فراخوان اين جشنواره از مهرماه سال گذشته در سراسر كشور اعلام و مهلت ارسال آثار تا 31 خردادماه تمديد شد.
وی در ادامه گفت: شرکت کنندگان می بایست آثاری که از سال ۹۳ به بعد تولید شده را برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال نمایند.
به گفته‌ي غياثي، امسال 475 اثر در سامانه جشنواره ثبت نام كردند كه تنها اصل 407 مورد از اين آثار به دبیرخانه ارجاع داده شد.
وی افزود: از مجموع آثار دريافتي 153 اثر مربوط به بخش مستند و 225 فيلم داستاني، 10 اثر برای بخش ويژه مستند و 12 اثر نيز براي بخش وي‍ژه داستاني در نظرگرفته شده است.
وي بيشترين آثار ارسالي را مربوط به تهران، قم و يزد دانست، که از مجموع 32 اثر ارسالی استان يزد به اين دوره جشنواره 19 اثر مستند، 11 مورد فيلم داستاني و دو مورد نيز براي بخش‌های وي‍ژه جشنواره ارسال شده است.
ایشان در ادامه گفتند: اعضاي هيات انتخاب بخش مستند اين دوره جشنواره شامل سعيد پوراسماعيلي، نيما عباسپور و علي محمد قاسمي و اعضاي هيات انتخاب بخش داستاني نيز شامل منوچهر مشيري، مسعود سفلائي و محمدحسن دامن‌زن می باشند.
غياثي در ادامه به برنامه‌هاي جنبي جشنواره نيز اشاره كرد و گفت: در اين دوره همانند دو دوره گذشته كارگاه‌هاي آموزشي و تخصصي داريم با اين تفاوت كه اين كارگاه‌ها در دو بخش اصلي داستاني و مستند دردو كارگاه سه روزه برگزار می گردد.
عليرضا دهقان دبير تخصصي اين دوره از جشنواره در ادامه گفت: در اين دوره سعي شد تا فيلم‌هايي كه با مضمون و محتواي جشنواره مرتبط هستند براي بخش مسابقه انتخاب شوند.
وي افزود: به بهترين اثر با مضمون و محتوی كرامت و مفاهيم انساني يك جايزه 80 ميليون ريالي اهداء خواهد شد.

 

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید