۰

سیاسی / یادداشت

احمدی نژاد بایستی پس از محاکمه و محکومیت از حضور در عرصه کاندیداتوری انتخابات باز می ماند

سپتامبر 26, 2016 در 2:44 ب.ظ توسط

محمد امامی: گرچه دور شدن کابوس احمدی نژاد از سر ملت، خبر شادی بخشی است، اما روش تحقق این کار، روش غیر دموکراتیک است.
به نظرم ملت باید در این حد از بلوغ و آگاهی برسند که حتی اگر احمدی نژاد کاندیدا شد به طور قاطع به او «نه» بگویند.
این که ما در یک فرایند غیر دموکراتیک کاندیدایی بالقوه را از عرصه ساز و کار انتخاباتی به دور کنیم و «حق انتخاب شدن» را از وی سلب کنیم، روش مناسبی نیست.
احمدی نژاد اگر قصد کاندیداتوری دارد ، باید با رعایت همه الزامات قانونی پا به میدان بگذارد.
فراموش نکنیم اگر احمدی نژاد قصد جدی برای ورود به انتخابات داشت، می بایست پرونده های تخلفات و تعدیات او به جریان می افتاد و با تلاش جدی تر اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل، و احساس مسئولیت دستگاه قضایی، به میز محاکمه کشیده می شد و اگر پس از محاکمه، شرایط انتخاب شدن را می یافت، در انتخابات کاندیدا می شد.

به نظرم با دور ماندن احمدی نژاد از عرصه کاندیداتوری، جنین تحول و اصلاح ، دچار کورتاژ و سقط شد و نتوانست در یک فرایند طبیعی، با نواخته شدن کوس رسوایی احمدی نژاد، او را از شرایط انتخاب شدن ساقط کند و خطر تصدی مسئولیتی کلان توسط وی را از بیخ گوش ملت برهاند.

احمدی نژاد می بایست پس از حضور در دادگاه و محاکمه به خاطر تخلفات گسترده در پیش و پس از تصدی مسئولیت دولت های نهم و دهم ، و محکومیت به خاطر وقوع اختلاس های میلیاردی و سایر فسادهای اقتصادی و … به دلیل فقدان شرایط قانونی از شرکت در انتخابات آتی به عنوان کاندیدا باز می ماند نه با یک «توصیه برادرانه» به «یکی از نیروهای مومن انقلابی پای کار».

این رویداد نباید منتی بر روحانی قلمداد شود و روحانی از این رویداد نباید خوشحال باشد.

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید