۰

اقتصادی

استاندار یزد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند گفتمان سازی و تغییر باور است

جولای 25, 2016 در 7:53 ق.ظ توسط

استاندار یزد گفت: تغییر رویکرد از اقتصاد نفتی به اقتصاد مقاومتی نیازمند اطلاع رسانی و توجیه، گفتمان سازی و تغییر باور است.

به گزارش ایرنا ، سیدمحمد میرمحمدی یکشنبه شب در دهمین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان گفت: رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور دشوار است، زیرا ایران با یک اقتصاد نفتی و دولتی مواجه بوده است.
وی افزود: در اقتصاد مقاومتی مدیریت، خلاقیت، نوآوری، رقابت در بازار و ارتباط با بخش خصوصی و نیز کسب سرمایه بدون رانت حاکم است بنابراین همین که از اقتصاد نفتی و دولتی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی دور شویم، فرصتی بزرگ برای تغییر است و باید آن را باور کنیم.
میرمحمدی در خصوص برنامه های ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: برگزاری جلسات این ستاد علاوه بر اینکه جنبه اطلاع رسانی و توجیه دارد، جنبه گفتمان سازی و باورسازی اقتصاد مقاومتی را نیز دارد.
وی خاطرنشان کرد: دانش بنیان بودن و کاهش هزینه ها، رقابت پذیری با هدف کسب بازار و مشارکت جویی باید در تدوین برنامه های اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان یزد افزود: از سوی دیگر در راستای تحقق این نوع اقتصاد، مشارکت جویی بخش خصوصی باید مفهوم معناداری پیدا کند.
میرمحمدی یکی از راه های کاهش افراد زیرپوشش کمیته امداد امام(ره) را تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تحقق این نوع اقتصاد می تواند در کاهش سالانه 5 درصد افراد زیرپوشش کمیته موثر باشد.
وی درباره افزایش فضاهای بیمارستانی در استان نیز اظهار کرد: باید از نظر مکان یابی، تعداد و ظرفیت مورد نیاز امکانات در حوزه بهداشت و درمان بررسی کاملی انجام و طرح توجیهی ارائه شود.
وی تاکید کرد: باید آنچه را داریم اول تکمیل کرده و سپس برای ایجاد ظرفیت ها و فضاهای جدید اقدام کنیم.

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید